Futurama - Bender's Big Score!

Handling: Besättningen på Planet Express kämpar om att rädda världen från nudist-rymdvarelserna, som har övertalat Bender att åka tillbaka i tiden för att stjäla världen största skatter.

Regissör: Dwayne Carey-Hill
Originaltitel: Futurama: Bender's Big Score!
Ingår i tema: Tidsresor

Tom Kenny
Al Gore
Coolio
Dawnn Lewis

På gränsen till för larvig humor enligt mig men filmen var överlag ändå rätt underhållande. Den driver mycket med konceptet tidsresa och filmer i den genren, som t.ex. Terminator. Det blir lite väl mycket vändningar efter ett tag tycker jag dock.

Hampusen

Jag kräks.

Iallafall i början.

Det är inte Futurama, det är en kavalkad av anti-fox-skämt, ja vi fattar, fox är inte bra och murdoch är djävulen och det var synd om er som fick sluta sända och ja vi vet, vi vet, ni är bäst.

Efter ett tag skärper det sig, rätt rejält och några scener fick mig att faktiskt flina och fnittra till lite grand men inte i närheten av då jag slår på någgon DVD med de gamla avsnitten så skrattar jag mer

Ett avsnitt, 21 minuter, som jag redan har sett minst 10 gånger får mig att skratta mer än en film på en och en halv timme som jag ser för första gången.

Det blir en trea.

Sofia92

De härliga karaktärerna och de genialiska rösterna är tillbaka! Billy West gör som vanligt en lysande röst till professor Farnsworth, som är min personliga favorit bland rösterna.
Futurama är en serie jag gillar, och, jag hade väll rätt höga förhoppningar nu när den första filmen kom upp på vita duken. Som tur är lyckas man hålla klassen på filmen i stil med serien, och handlingen tycker jag man får till, även om det nästan blir lite oväntat komplicerat mot slutet - men det är fortfarande väldigt bra.
Nåja, skratt bjuds man på, men de kunde gärna varit fler. Filmen gör varken en svag eller pampig entré, för mig håller den vad den lovar men utmärker sig inte något extra. Betyget blir en stark trea.

"Who does he think he is bein' polite to you? You want me to beat him up?
No, stop being so immature."

Så är äntligen Futurama uppstånden från de döda! För mig ofattbart hur man kunde lägga ner denna underbara serie efter bara fem säsonger. Nu är den första långfilmen av fyra här och att överföra serier till långfilm är alltid ett riskprojekt. Här lyckas de dock perfekt och känslan från serien är helt intakt. Många sköna referenser till tidigare avsnitt i serien samtidigt som det känns nytt och dessutom smart. Gillar verkligen den elaka piken mot Fox Network i inledningen. I övrigt kan jag inte låta bli att älska dessa underbara karaktärer och jag satt med ett varmt leende på läpparna under hela filmen. Mmmmmm!

Filmen är animerad

Futurama: Bender's Game (2008)
Futurama - The Beast with a Billion Backs (2008)
Futurama: Into the Wild Green Yonder (2009)