Goonies - dödskallegänget

Handling: "Här händer det aldrig något", säger Mikey, ledaren för Dödsskallegänget. Han vet inte att han och hans sex kompisar snart kommer få mer än nog av spänning och mystik. Allt börjar när de hittar Enögde Willies skattkarta. De känner genast igen några viktiga landmärken och anar var skatten finns.

År: 1985

Lupe Ontiveros
Mary Ellen Trainor
Keith Walker

Copyright Warner Bros.

En helmysig äventyrsfilm som jag håller nära hjärtat. Detta är den perfekta Barn/Familjefilmen, verkligen alla kan se den. Allt är härligt 80-tal, som musik och kläder. Filmen innehåller allt en äventyrsfilm bör innehålla, vi har det perfekta gänget. En tuffing, en nörd, en överviktig och killen med moralen. Sen ett gäng som bara hakar på dem. Det börjar med en saga om ett piratskepp, de ger sig ut för att leta efter den och de åker på en massa på fällor på vägen. Inte helt orginellt, men det ska man inte kräva av en sådan här högklassig barnfilm. Det blir en stark fyra till The Goonies, fällan som hindrar den från femman är att jag gärna hade sett lite mer stänk av realism i filmen, för det spårar ur en hel del gånger.

Filmen är spännande och rolig med bra skådespelarinsatser.

klassiker, som ger en ett äventyr man sent glömmer

nannysan

En av favoriterna när man var mindre, går ju klart att se den nu också... Barn som är roliga har olika personligheter som blir jagade av tjuvar .. Chuck är jo bara för rolig och go!

Storts plus, gjorde mig ga när jah va mindre ! fick en till att vilja vara med själv :)

Halloween_4

Den här filmen var ju jättebra. Bra skådespelare. Fast den var lite jobbig. Men underhållande. Men det är klart, det är ju en riktig 80-talsfilm.

martin88

Ett underhållande ungdomsäventyr. Skådespelarna är ganska dåliga och jobbiga om jag ska vara helt ärlig och det är en ganska fånig och överdriven historia egentligen. Vissa stunder är den dock både rolig, spännande och välgjord. Framförallt för den målgrupp den är riktad till, nämligen barn upp till kanske 10-12 år. Stort plus till den roliga karaktären "Data" som gestaltas bra av Jonathan Ke Quan!

En film som bjuder på hyfsad underhållning för stunden. Fast den är ändå lite för larvig för min smak.

rednaxela

Goonies är ett lokalt gäng som ska finna en skatt som tillhört enögda willy.På vägen hamnar dem i många faror bland annat från fratteli som försöker sätta gänget i fara.Denna typ av film görs inte längre men det kanske är bra för filmen är ganska seg.Den allra roligaste karaktären måste vara data med alla sina uppfinningar filmen är dålig men ändå godkänd.