Lejon och lamm

2,1

Handling: Historien börjar efter att två bestämda elever vid ett universitet på västkusten, Arian och Ernest, följer inspirationen från sin idealistiska lärare, Dr. Malley, och försöker göra något viktigt av sina liv. När de två tar beslutet att ansluta sig till kriget i Afghanistan blir Malley både rörd och illa berörd...

Regissör: Robert Redford
Tracy Dali
Andrew Garfield

Copyright Twentieth Century Fox

tessan81

Detta är en kalkon i mina ögon. Robert Redford har haft höga ambitioner men resultatet är bara politiskt dravel. De långa samtalen som utgör filmens upplägg blir tråkiga och krigsscenerna tycker jag är dåliga.

struwe

Det är bara att instämma med det som är skrivet här tidigare

intriger och mod som aldrig riktigt visas. denna film bygger upp och gör sen abslout inget av det, det är så bortkastat men så många bra skådisar och sen inget som ges tillbaka. svag tvåa.

lindajjj

Den här filmen kom aldrig igång, blev aldrig spännande. Folk satt mest och pratade vid skrivbord. Och slutet var verkligen inte bra.

Milla86

En av de absolut segaste filmerna jag sett! Jag har lite svårt att greppa själva handlingen, eftersom flera personer är inblandade på varsitt håll. USA:s utrikespolitik är i alla fall den röda tråd som håller samman filmen och hur olika medborgare kan påverka den. Gillade absolut inte slutet, det var för öppet för min del.

Tom Cruise passade bra som en leende senator med bakomliggande budskap och Robert Redford var också bra som collegeprofessor. Filmen innehöll mycket dialog och lite handling. Det kan ha varit en av anledningarna till att jag inte orkade engagera mig i den.

tessan81

Biopremiär: 2007-11-09