De glömda själarnas ö

2,2

Handling: Broby, en liten hamnstad, inget liv och rörelse, ingen spänning. Det värsta stället för Lulu att flytta till med sin bror och mamma. Lulu dyrkar allt som har med det övernaturliga att göra och drömmer om att det någon gång, bara en enda gång, sker något som ger tecken på att andar och magi inte bara finns i fantasins värld. Hon önskar sig ett äventyr. Men man ska vara försiktig med vad man önskar sig…

Lulus lillebror blir besatt av en hundraårig ande och hon kan bara söka hjälp hos de enda som tror henne: den jämngamla rikemanssonen Oliver och den desillusionerade uppfinnaren Richard. Tillsammans hamnar de i kapplöpning med tiden och mörkrets krafter för att avslöja vilka hemligheter som döljer sig på de glömda själarnas ö.

Regissör: Nicolaj Arcel
Lars Mikkelsen
Anders W. Berthelsen
Beate Bille

Copyright Sonet Film AB

Trodde verkligen den här filmen skulle vara bättre när det stod på baksidan "De gömda själarnas ö är en spännande äventyrsfilm i samma anda som Harry Potter", jösses säger jag bara...hur kan man gämföra den här filmen med en Harry Potter film, nej nej den här va bara sååå mycket sämre, men den får i allafall sen svag 2:a av mig.

Anspråkslös

Ja, det är väl lite utav ett klavertramp i fel träsk det här. Harry Potter på töntleverlolja ungefär. Faktiskt, fjantig äventyrsfilm när den är som sämst. Tråkiga skämt, Fläsk och sås på rör. Usch

Anspråkslös

Natta or Tattis

Den var bra, men inte lika bra som jag trodde att den skulle vara. Måste sluta med alla dessa ''höga'' förväntningar ^^

B: 3 av 5

Biopremiär: 2008-02-08