En fisk som heter Wanda

Handling: Tre brottslingar planerar en stor diamantkupp. De leds av George och trion innehåller även hans vän Ken och hans amerikanska flickvän Wanda. De behöver en man med vapenkompetens och Wanda rekryterar dåren Otto.

År: 1988
Neville Phillips
Peter Jonfield
Ken Campbell
Al Ashton

Cleese är alltid sevärd och Curtis är perfekt som sexig feme fetal. Blivit lite som en åttio tals klassiker med många scener som verkligen tar andan ur en. Men tyvärr är filmen lite ojämn i tempo och den tappar lite som helhet pga det. Stark trea.

Det här är en komediklassiker som faktiskt är underhållande tack vare de sköna karaktärerna. Alla fyra i huvudrollerna sköter sig utmärkt och den genuint elake Kevin Kline är underbar i vissa scener. Bjuder inte på något revolutionerande, men klarar sig utan tvekan bättre än majoriteten i samma genre. Flera härliga och minnesvärda scener dessutom där fiskätarscenen är en av favoriterna.

Natta or Tattis

Den var väl ganska kul och bra. Kommer inte ihåg allt precis och har därför ingen lust å skriva ner massa ^^

En trea iaf.

Har sina stunder men långtråkig är den.

Kevin Kline är helt oslagbar och gör hela filmen. En av de bättre komedierna som gjorts! Kul plot och roliga karaktärer!

klinger

Närjag såg den var den sanslöst rolig vet inte riktigt hurden står sig idag men det kanskesnart är dax att se den igen .

MaliciousDelight

Jag tycker filmen var ganska dålig. Visst, en del skämt var väl roliga. Lite halvt i alla fall...

Audrey T

En av de roligaste komedierna genom tiderna med många klassiska scener. Det bästa John Cleese har gjort skulle jag nästan påstå. Det gjordes ytterligare en film med samma gäng som driver ett zoo, tyvärr inte alls lika bra.

Cameron_84

´klockren komedi!