Storm Warning

2,3

Handling: Ett yuppiepar åker vilse i ett träsk och söker hjälp i ett isolerat hus. De upptäcker snart att de gått från askan till elden.

Regissör: Jamie Blanks
Robert Taylor
David Lyons
Mathew Wilkinson
Jonathan Oldham

Mycet bättre än väntat faktiskt. Absolut värd att se!

Crocodile

Brutalt och blodigt skoj där mördaren igentligen är hjälten.

Helt okej underhållning.Dock lite fånig.

Dan banan

En mycket stark tvåa tvingas jag dela ut.

Storm Warning hör till de rysare om uppfattas mer realistiska.
För det får filmen ett stort plus, just för att man kan föreställa sig det här framför andra tveksamma skräck-scenarion.
Skådespelarna är inte heller ointressanta, David Lyons kan sina saker.

Fotot fungerar och handlingen innehåller ett par matskedar alldaglig spänning.
Musiken är väll det jag grymtar över då den känns lite outvecklad och ogenomtänkt stundvis.

För att samanfatta filmen så måste jag säga att den här går att se.
Har du inte sett skräckfilm sen de gamla dagarna så lär du bli missnöjd, men om man riktigt har härdat igenom all skit som kommer nuförtdien så vet man att det finns sämre.

Jag klagar inte, Storm Warning har något.

Blood n`Gore 4life.

BlackHawk

Sådan här dålig film får man leta länge för att hitta..

Saknade verkligen allt, ingen handling och absolut inte skrämmande..
usch nej, tidslöseri...

En mild och australiensk version av "Motorsågsmassakern" där en helgalen familj terroriserar ett par under en natt. Det börjar med att ett par går (seglar) vilse när de är ute och fiskar och det drar ihop sig till storm så de blir fast hos familjen Galningarna. Två unga män och deras fader gör det jobbigt för paret och de blir bara värre och värre.

Detta har jag sett förut (Motorsågsmassakern, Wolf Creek m.f) och det är dynga fram till slutet. Det mest typiska med såna här filmer är att det inte börjar hända saker förrän i slutet av filmen. Det är väldigt synd, för det finns inget som lyfter filmen i början. Det är inte spännande, suggestivt eller snyggt gjort. Det är rent ut sagt tråkigt. Fram tills dess att paret faktiskt börjar kämpa. Då kommer en underbar scen där en flaska spelar stor roll och filmen blir oväntat blodig.

Så slutet passar knappt till början av filmen. Hela historian blir väldigt våldsam, blodig och special-effekterna är snyggt gjorda. En stark tvåa delar jag ut till Storm Warning. Långt ifrån en bra film, men det bjuds på oväntade saker och det är alltid bra i en "skräckfilm" (?) eller thriller kanske...