Fear

Handling: Nicole har alltid drömt om finna en man som är stark, sexig och känslig på samma gång. David har allt detta och lyckas givetvis förföra henne. Hon har nu hittat den perfekta mannen, trodde hon i alla fall. David har en annan sida än den ömme pojkvännens, en kolsvart sådan. Drömmen blir snart en riktig mardröm.

År: 1996
John Oliver
David Fredericks
Ravinder Toor

Copyright Universal Pictures

Jag ger den här "Farlig förbindelse"-kopian högt betyg. En av mina favoritfilmer. Nog för att jag är smått tokig i Reese Witherspoon (och här är hon bara för snygg), men det är faktiskt William Petersen (känd från C.S.I.) som tar upp betyget så pass högt. Han är suverän som pappan. Filmen är riktigt snyggt gjord och innehar ett underbart soundtrack av Carter Burwell. Riktigt stark fyra!

Kan hålla med om en del som sagts här - långtifrån en originell historia, men vinner mycket på sin starka rollbesättning. De sista tjugo minuterna är något av det kusligaste jag har sett. I stort är Fear en mycket gripande historia som är svår att slita sig från.

Maxthieriot

den va jätte bra. en bra film med bra skådespelare och ett jätte bra manus :D detta gillar vi mer såna filmer!!

Nja, det här funkar inte riktigt för mig. Den är egentligen inte läskig och man vet liksom hur det kommer sluta. Wahlberg spelar dock bra, tycket jag. Bra som helt psyko.

Väldigt bra och spännande film. Reese och Mark är grymma i sina roller.

En riktigt bra thriller! Spännande och händelserik och verkligen skådespelare som passar perfekt till filmen och dess handling! En femma.

En bra film med bra handling och bra karaktärer

Sallee

Allt började med att Nicole träffar David, från början är allt perfekt, men tillslut spårar han ur totalt.
Denna film var så obehaglig att titta på, och Mark Wahlberg (David) gjorde sin roll som psykopat otroligt bra. En film som kommer hamna i min filmhylla iallafall. & även en av de bästa filmerna jag har sett i sin genre.
En solklar fyra !

Venschla

Så himla bra!! Kan inte ens gå från tv:n i reklampauserna för att det var så himla spännande och jag inte ville missa något!

tonyhelen

Mark är så otroligt snygg, en riktig "hunk"!