Adventureland

Handling: Sommaren 1987 söker en student efter ett jobb. Han hittar ett på en nöjespark och ser att det är en bra chans för framtiden.

År: 2009
Regissör: Greg Mottola
Originaltitel: Adventureland
Jesse Eisenberg
Ryan Reynolds
Kristen Stewart

Isko

Filmen startar lite segt med få skämt och en ointressant handling. Men ju längre filmen lider utvecklar sig handlingen och likaså humorn och jag fick skratta många gånger.

Jag ska inte börja analysera skådespeleri, foto m.m. utan går rakt på sak. Jag delar nämligen in filmer i två fack; Filmer som berör och filmer som underhåller. Den här filmen har ganska hög dos av underhållning och man blir så där lagom berörd som man vanligtvis blir av en komedi. Därför tycker jag den här filmen lyckas eftersom att den har det en komedi ska ha. Den rekommenderas för såna som vill ha en mer lättsam film där man får skratta, får en fin kärlekshistoria som berör lagom mycket och en film där ens hjärna slipper jobba. Ingen film som är värd att betala allt för många kronor för men om ni får chans att hyra den eller se den på TV så tycker jag att ni ska se den.

Kass film utan ordenligt flyt. Det finns liksom ingen poöng.

Milla86

Ganska menlös film till en början, men allt eftersom vi kommer in i handlingen börjar jag känna sympati för karaktärerna. Och mot slutet tycker jag riktigt synd om dem.

Helt plötsligt dyker Kristen Stewart upp. Hon finns överallt nu för tiden och hon är verkligen en duktig skådespelerska trots sin unga ålder.

Detta är ingen film jag absolut måste se igen, men det är trevlig underhållning för stunden.

Jag tycker denna film var jätte bra, men de e kanske för att jag tycker att kristen stewart bara är så bra!!

BlackHawk

hade en del hysteriska roliga scener men tyvärr var de för få. Gillar man lite drama/komedi så ska man inte missa denna.