Feast 2

2,3

Handling: De få överlevande från massakern i baren mitt ute i öknen, kommer till en stad mitt ute i ingenstans. De tror först att de är fria från dom glupska monstren, men på natten hörs blodtörstiga skri från ödelandet vilket får medborgarna i staden och de få överlevande att knyta ihop sitt försvar och kunskap för att överleva natten.

År: 2008
Josh Zuckerman
Zack Hopkins
Marc Macaulay

Crocodile

Det här är en av de sjukaste skräck filmerna på länge. Feast II har en väldigt rå handling och rå humor som får dig att tänka WTF? Feast II visar verkligen människors mörka sidor och får dig att fundera över hur långt du hade kunnat gå för att överleva. Feast II innehåller en del sjuka scener som på sit eget vis är roliga. Filmens skådespelare är hyfsat bra specielt de skådespelare som dessutom var med i den första filmen också, men en del av skådespelarna var tyvärr enormt dåliga. Special effekterna är inte lika bra som i den första Feast filmen och alla monster ser väldigt gummi aktiga ut. Ok det här är ett hyfsat roligt blodbad som är sevärd om du tyckte om den första Feast filmen.

Hook

Det är en helt enkelt inte lätt att överleva, överleva den här filmen. Saken är den att det är en bra fortsättning på en bra film, men det faller på att det inte håller samma still och hållbarhet som första filmen, vilket gjorde mig besviken, jag gillar lågbudget filmer, men när man gjort en så bra film som Feast 1. Så blir man upprymd av besvikelse när uppföljaren inte följer stilen över huvudtaget. Feast 2 är mest bara väldigt slabbiga sekunder till ett mycket osäkert slut vilket får mig att helt enkelt saka på huvudet och inte bry mig särskilt om karaktärernas öde alls.

Helhet: 2-

Feast (2005)