Armageddon

Handling: Jorden är i stor fara. En asteroid är på väg mot jorden i hög hastighet och kommer att utplåna allt liv på jorden. NASA håller tyst om detta och i försök att rädda jorden har man kallat in världens främsta oljeborrare med uppdrag att med hjälp av rymdfärja åka upp till asteroiden, borra ned kraftfulla bomber, åka iväg och detonera bomberna. Harry Stamper (Bruce Willis) är ledaren. Den unge och våghalsige A.J (Ben Affleck) har en tuff relation till Harry. Inte nog med detta utan att A.J har en hemlig romans med Harrys dotter Grace (Liv Tyler) som senare kommer till Harrys kännedom.

År: 1998
Keith David
Chris Ellis
Jason Isaacs

playmate

Enligt min mening ett riktigt mästerverk. Kanske inte helt trovärdig eller logisk alla gånger, but hey! Det är en film.

Lysande skådespelarinsatser, bra musik och ett stort hjärta. Den här filmen är verkligen en klassiker!

Isabellet

Jag brukar vanligtvis inte gilla sånna här typer av filmer. Men denna är ett undantag. Den är verkligen sjukt bra. Även väldigt sorglig, böla som ett litet barn i slutet haha.
Kan inte hålla med någon som tidigare kommenterat att den hade varit bättre om inte Ben Affleck hade varit med, jag tykcer snarare att det är massa plus att han är med! :)

tungspets

Jag verkligen avskyr folk som alltid babblar om "amerikansk kliché." Jaha? Är det nåt fel med det?
Filmen är en av mina favoriter genom tiderna för den har allt - manuset, effekterna, skådespelet och musiken. Som grädden på moset känns allt väldigt genomtänkt och smart. Varför skulle det inte vara NASA som räddade jorden?
Det går bara att älska denna "amerikanska kliché".

Chriistian2

Bästa Pixar filmen jag sett och den var både rolig och underhållande. Det är väldigt sällan en familjefilm är så här jävla bra. Tror säkert denna är lika bra som ''Draktränaren''.

thehurricane

En bra film med många väldigt sorgliga inslag. Musiken är fantastisk.

Typisk amerikansk undergångsfilm. Den är underhållande att titta på och har sina stunder. Men det är ju inget orginellt med den någonstans. En tvåa.

crack_of_dawn

Wow! Vilken film!
Action, skådespel -allt satt!
Den är så otroligt bra!
Definitivt värd sin plats på "filmer-alla-ska-ha-sett-listan"!

the_jobe

Ja, det är fel med amerikansk kliché, men ibland är det skönt, och här passar det utmärkt.

Milla86

En av de absolut bästa actionfilmerna som finns (och då gillar jag inte ens den genren). Ben Affleck är egentligen ingen bra skådis, men det kompenseras med hans vackra yttre.

Action varvas med komedi och romantik. En film som borde passa de flesta. Filmmusiken är underbar med Aerosmiths "I Don't Want To Miss A Thing". Lovely!

Laidan

Min favoritfilm som liten. Dock håller den inte måttet längre. Men bra är den, det finns inga tvivel om det. Men den är också så amerikansk det bara kan bli.. tyvärr.