Angel

1,7

Handling: Efter att ha varit firad rocksångerska på 1980-talet har karriären gått utför för Angelica "Angel" Holst. Nu är det hög tid att kliva tillbaka in i rampljuset. För att nå toppen krävs dock mediernas uppmärksamhet och frågan är vilket pris Angel är beredd att betala för att komma dit igen.

År: 2008
Elisabeth Carlsson
Rikard Wolff

Copyright AB Svensk Filmindustri

ch1

Jag vet inte om jag ska skratta eller om jag ska gråta? Detta är det sunkigaste Collyn gjor sen "Sista dansen" 1993

storyn suger och den enda som gör en bra roll är gör upp på slutet...så pinsamt förutsägbart

synd på så mycket film pengar...den kostad 20 miljoner att göra..dom kan ju knappast fått tillbaks mer än 200 spänn på denhär

ett skämt

Ointressant, händelselös och utdragen. Förskräckligt dålig film!

struwe

Nä det här va ju inte bra alls faktiskt.Alla inblandade har gjort och kan mer än det här,kändes faktiskt ganska pinsamt ibland.Colins sämsta och svenska sämsta filmen från det här året.Vill se en ny Nionde Kompaniet eller Änglagård eller Black Jack igen

En 2+ som film, en -3 i sin egen genre & en 2 som underhållning.

Tagline: -

Detta är en film som jag hade noll förväntningar på - ingen alls av mina vänner har ju talat om den (!?). Men detta är sammantaget ingen av Nutleys bättre filmer. Ingen direkt bra film generellt sett heller.
Det som gör filmen uthärdlig och något så när sebar är två saker: 1. Skådespeleriet som oftast är riktigt bra (många av eliten är ju också med) och kemin är riktigt lysande 2. Fotot som stundtals briljerar - inte alls hela tiden, men små guldkorn till mycket snygga vinklar, ljussättning, komposition, motivval mm.
Det som gör filmen sämre är kanske som vanligt manuset i första hand. Storyn fascinerar aldrig, den fångar en inte, griper inte tag i en och ruskar om en.
Nej, jag skulle definitivt inte köpa in den till min DVD-samling. Filmen kan man se om en enstaka gång, men jag vill det absolut inte. Lägg tid och energi på ett bättre filmverk!

Trivia: -

e_mange

Jag brukar älska svenska ilmer men där här var ju i botten! riktigt dålig,
Med så bra skådespelare borde man la kunnat få ihop någe bättre än det här?
gillar lixom idén men slutet och allt är ju bara pinsamt.

Dackell

Jag trodde faktiskt att den här filmen skulle vara bra, men jag blev faktiskt väldigt besviken. Hela filmen kändes pinsam och töntig, ibland var det nästan så man började skratta för att det var så dåligt. Fotot är fint som i alla Nutleys filmer. Tycker att den här filmen hade alla möjligheter att bli riktigt bra, men nu blev det inte riktigt så. tycker att den ska få godkänt, filmens snygga foto lyfter upp den från ett bottenbetyg.

iresha

Jag är djupt besviken. Trodde att detta skulle vara en bra film, men vad är detta?!
Tråkig handling, och VÄLDIGT enformig.
Känns typ som skådisarna fått sätta ihop en film själva på några timmar, så dåligt var det..

Det enda Plus den får är skådisarna. Dem är grymma även fast handlingen suger!

Biopremiär: 2008-03-19