Fall, The

3,6

Handling: En liten flicka hamnar på sjukhus efter en olycka. Där träffar hon en man som börjar berätta en saga om fem män som alla svurit att hämnas en ondskefull härskare. En saga som tar många olika vändningar efter infall från berättaren - och åhöraren.

Regissör: Tarsem Singh
Robin Smith
Jeetu Verma
Marcus Wesley

ledge

Den här filmen definierar allt vad filmkonst innebär. Tragik, humor, skönhet och magi. För mig är det ofattbart att The Fall gick så obemärkt förbi kritikerna. Visserligen kan jag förstå att den inte passar alla, själva berättandet är ganska krävande då den leker med dramaturigns regler, men samtidigt är den en påminellse om att vi behöver viseuella och filosofiska utmaningar. Om något så är The Fall en film som påminner mig om att fantasi kan vara en både ond och god livskraft och den är en sprakande fest för den hängivne cineasten.

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Vilken fantastiskt visuell film. Och vilken fin historia allt som allt. I like. Wow för fotot! Wow för miljöerna! Wow för scenografin!
Kan inte förstå hur denna film gått de flesta förbi, såväl kritiker, som biografer och som mina vänner.

ledge

BlackHawk

Helt otroligt att jag inte hört något om denna film innan. En film som är ganska sorglig på något sätt och den lilla flickan är hur söt som helst. Själva fantasystory var lite seg ibland.

Filmpunkten-id: 19460