Eagle Eye

Handling: Jerry är en ung dagdrivare vars framgångsrike tvillingbror omkommer i en mystisk olycka. Plötsligt finner sig Jerry indragen i ett mardrömsscenario. Han blir tvångsrekryterad till en terroristcell där det planeras ett politisk mord.

År: 2008
Anthony Azizi
Fahim Fazli
Cameron Boyce
Charles Carroll

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Inte en död stund i denna popcornrulle. Fick vad jag förväntade mig och lite till. Stark trea!

En amerikans thriller = man vet hur det kommer sluta. Men för övrigt en spännande film där man hela tiden ville veta vad tusan det är som försigår. En svag trea för det känns som jag sett allt förr.

Sid

Bra film!
Den får en svag fyra.

Bubben

En spännande och välgjord action med riktigt snygga scener. Mycket sevärd om man tycker om filmer som tex Bourne filmerna. Svårt att välja om den ska få en 3a eller 4ra så den får en stark 3 i betyg.

som korp78 säger..det e en nästan en rip off på enemy of the state..ja tycker den här filmen va bra..trodde det skulle vara en vanlig action film.Visst det va det men man fick lite tankar efter filmen..
´
svag 4

korp72

Pang på! Action hela rullen igenom! Lite mossig handling, lite ripoff av Enemy of the state med Will Smith.

lindajjj

Helt okej actionthriller, med intressant skurk - som faktiskt har anknytning till min forskning... Bäst att inte säga mer för att inte spoila.

Biopremiär: 2008-10-03
Filmpunkten-id: 19694