G.I. Joe: The Rise of Cobra

2,5

Handling: Från den egyptiska öknen till djupt under polar isen bekämpar G.I. JOE och hans team med hjälp av nästa generations spion- och militärutrustning mot den korrupta vapenhandlaren Destro och det växande hotet från den mystiska organisationen Cobra, för att förhindra att de försätter världen i totalt kaos.

År: 2009
Byung-hun Lee
Saïd Taghmaoui
Christopher Eccleston

Hanes

Detta är en film som lämnar ett stort tomrum. Jag hade väldigt lite kunskap om G.I. Joe-leksakerna innan jag såg filmen, förutom att de var amerikanska soldater tillverkade av Hasbro. Men när jag såg filmen lämnade den inte alls något större intryck. Filmen har alldeles för månnga actioscener för att bekymmra sig om något som handling och det är här filmen faller pladask. Filmens fyra huvudskådespelare är egentligen bara irriterande ocg kunde ha gjorts mycket bättre. Som sgats ovan så har filmen alldeles förmånga actionscener och nästan alla faller i termen, extremt overkliga: t.ex. En pansarbil blir träffad av en spårvagn från sidan och flyger framåt flera meter upp i luften??. Men jag måste ändå säga att jag ändå hade lite roligt när jag såg den så det får bli en svag tvåa..

En riktigt grym film som höjer action filmer och teknologin till nya höjder. Snygg gjord, snygga scener och härligt underhållande action scener samt grymma effekter. Skådespelarna gjorde bra ifrån sig speciellt en av mina nya favorit skådespelare Joseph Gordon-Levitt.

guldis25

det var lite overkligt och sånt men som vanlig är jag dålig på betygsättning men den var bra

Förvirrande mycket action, tunn story, fräna vapen, gadgets, fordon och snygga dräkter på karaktärerna. Detta kände jag igen ifrån när jag var en liten påg och lekte med Action Force (G.I. Joe).

Hanes

Natta or Tattis

Klart sevärd! Loved it :)

besviken faktiskt när ja hade sett klart den..dem kunde ha satsat lite story men nej då dem satsar alla pengarna på actionscenerna

tummen ner på det här

BlackHawk

Action fråbörjan tillslut, fatrfyllt. Blir för mycket dräkter mot slutet men annars var den helt okej.

Biopremiär: 2009-08-12
Filmpunkten-id: 19757

G.I. Joe: Retaliation (2013)