Solospel

4,0

Handling: Den trettioåriga reportern Emma skickas för att intervjua den kände kapellmästaren Joel Abrahamsson. Intervjun blir en katastrof, men Emma märker att hon fallit för Joels charm och senare samma vecka är de upp till öronen förälskade i varandra. På ett eller annat sätt flyttar Emma sedan ut på landet med Joels temperamentsfyllda mamma, medan han själv turnerar. En komedi om förälskelse, som snabbt (av misstag) utvecklas till ett seriöst förhållande.

Regissör: Lauri Nurkse
Kari-Pekka Toivonen
Kristiina Elstelä
Minttu Mustakallio
Jani Volanen

En -4 som film, men en 4 i sin egen genre, dvs dramakomedi eller relationskomedi.

Tagline: -

Citerar en medlem på IMDb: "Surprisingly good feel-good movie.", för det var det verkligen! Rekommenderas varmt. Kul att se ngt finskt - d e ju inte så ofta man gör det, tyvärr.
En underbar liten komisk film som förtjänar större mediaplats än vad den fått.
Mycket bra skådespel, stundtals fint och genomtänkt foto samt att manuset är snyggt efter novellen, gör att denna film får ett högre betyg. Det finns även en del kloka citat till repliker som tar upp råd i livsfilosofiska frågor (!).
Häri kan alla identifiera sej i nåt som händer.
Denna film kan man se om och jag vill bara ha den i DVD-samlingen, gärna förr hellre än senare.

Trivia: -

Filmpunkten-id: 19916