Body of Lies

Handling: En före detta journalist, som skadats i Irak, blir anställd av CIA för att finna en Al Qaeda-ledare i Jordanien.

Baserad på romanen av David Ignatius.

År: 2008
Carice van Houten
Ali Suliman
Michael Gaston

Copyright Sandrew Metronome

Filmen var okej. Leo gjorde en bra insats. Fast jag tycker ju att han har gjort bättre.

Leonardo Di Caprio är helt klart en av Hollywoods bästa skådespelare. Det har bevisats om och om igen i flera filmer. Han är inte bara en prettyboy och han gör en otroligt bra insatts i den här filmen. Russel Crow bidrog inte med någonting i den här filmen. Dom kunde i princip ha låtit vem som helst spela hans roll och det hade inte påverkat filmen alls. han var mera en biroll som aldrig var med i dom stora scenerna i handlingen. Filmen var väldigt spännande och den speglar verkligen den svåra situationen som USA befinner sig i med mellanöstern och de islamska extremisterna. Mark Strong som Hani var otroligt häftig. Han bidrog verkligen med hög stämning och spänning i filmen och påminde kusligt nog om Al Pacino. Jag gillade verkligen scenerna där han var med i. Scenerna mellan Leonardo Di Caprio och Mark Strong gjorde den här filmen. Dom var inte så dramatiska men det var den här undertonen av heder och tillit som gjorde det så speciellt. Mark Strong kändes ibland som någon form av fadergestalt som hela tiden vakade över Leonardo Di Caprio. Den här filmen får en klar fyra.

Sid

Bra film! Den får en svag fyra.

Bilbo_one

Nej den här filmen var ingen höjdare, nu får Dicaprio ta o ch skärpa sig

antoniuz

svag 4'a

Helt okej rulle för en kväll med bra spel. Dock inte så särskilt originell story och spänning saknas.

Isko

En svag 3a. Det är få filmer som det babblas så extremt mycket och fort hela filmen igenom. Ganska svårt att hänga med.

Biopremiär: 2008-12-05
Filmpunkten-id: 19930