Hopplös och hatad av alla

Handling: Sidney Young är en desillusionerad intellektuell man som både beundrar och avskyr kändis- och modevärlden. Hans alternativa magasin driver med stjärnor och hånar trender, så när Young blir erbjuden ett jobb på det konservativa Sharps Magazine i New York blir det en chock. Nu börjar Youngs nya arbete och hans kärleksaffär med kollegan Alison Olsen kommer antingen hjälpa eller stjälpa honom.

År: 2008
Christopher Negrin
Margo Stilley
Robert Stone

Copyright Sandrew Metronome

Det som får mig att ge den här filmen så högt betyg som en 3:a är de skarpa repliker som i bland flyger ur huvudrollsinnehavarens annars så töntiga personlighet, kan inte låta bli att jämföra med Hot Fuzz när jag ser Simon Pegg och som komedi är den här rullen är inte alls i klass med den och inte heller lika dråplig som Trångt i kistan eller lika intressant som In the Loop för att jämföra med några andra samtida engelska komedier. Storyn är väldigt ojämn men blixtrar till emellanåt, eller ganska ofta kanske, töntmomenten är tyvärr riktigt djupa och det känns som kalkonvarning onödigt ofta. Ganska bra skådespelarinsatser överlag.

En film som berörde samtidigt som den roade, det uppskattades! Sen var filmen även klart välgjord och så skadade det ju inte att Simon Pegg gjorde sin kanske bästa rolltolkning hittills. Han var ju bara sååå jobbig och samtidigt så charmig!

Småseg och mycket klyschig, men visst, rolig stundtals. Framförallt är det bästa att se Pegg i sin roll säga exakt vad han tycker - då han hånar den falska och smöriga, inställsamma och hycklande kändisvärlden. Fick mej på ett övertygande sätt att känna lite avsky för kändisskap, och då är jag skådespelare...!

Antonlikemovies

Simon Pegg, vilken stjärna!

IWantItThatWay

En rolig film med ett knäppt, men roligt slut. En mycket stark 3:a!

nja... rolig i början, men sen blev den bara långrandig. Stark tvåa

En riktigt underhållande och komisk film, även charmig på sina ställen. Kirsten Dunst gör en mycket bra insats. Stark trea.

Biopremiär: 2009-04-03
Filmpunkten-id: 20207