Last Man Standing

Western:

Western:

Handling: En mystisk främling dyker upp i den lilla Texashålan Jericho, en gränsstad som styrs av två gangsterligor från Chicago. Främlingen är John Smith, en lejd mördare som säljer sina tjänster till den som betalar mest. Han har inget förflutet och ingen framtid. Snart hamnar han i ett blodigt krig, där han själv slåss på båda sidor..

År: 1996

R.D. Call
Ted Markland
Leslie Mann
Patrick Kilpatrick

Bruce Willis är cool och har attityd, men filmen är som helhet ganska trist. Seg här och var.

det va cool film aka en remake på för en handfull dollar.coolt att akira kurosawa gjorde ett av sina sista manusarbeten till den här filmen.slutet räddar mycket av filmen och brucan e cool helt enkelt

rambo86

En av de bästa filmerna som någonsin gjorts, men den är jävligt underskattad fattar inte att den har fått så dålig kritik,, en av mina favoriter!!

korp72

Skulle inte vilja kalla det här för en western men okej. Seg film som berättar denna klassiska story på ett dåligt sätt - se Yojimbo istället.

SquigBobbLe

Herregud det här var den sämsta westernrullen jag någonsin sett. Ingenting går ju rätt, vad håller regissören på med? han tar en jättebra historia från Akira Kurosawa och gör det till en sån här skitfilm. Då kan ni gå och se "För En Handfull Dollar" av Sergio Leone istället. Där berättas historien mycket bättre.

Buffy

Willis spelar otroligt bra i den här filmen, men egentligen tilltalar den mig inte alls

oliver_kahn

Jag förstår inte vad ni har att gnälla på vad gäller den här filmen. En fyra är den helt klart värd - en av Willis bästa (i alla fall hans hårdaste). Givetvis kan den inte mäta sig med förebilderna ā la Kurosawa och Leone, men i ärlighetens namn: hur många gör det?

Det görs alldeles för få såna här old school-gangsterfilmer enligt mig. Sådana här filmer ser man inte om man är "kulturell" (detta fruktansvärda ord som medelklassakademiker använder för att skilja sig från gästerna på kräftskivan), utan för att man vill se hur hård en karaktär egentligen kan vara. Och Bruce Willis är hård.

Riktigt, riktigt hård.

Filmpunkten-id: 2028