Amusement

1,8

Handling: En traumatiserad kvinna frågas ut av en polis och en psykiatriker angående tre historier som involverar en clown, ett hotell och en konvoj och som alla berör två av hennes kvinnliga vänner från barndomen.

År: 2008
Brennan Bailey
Kevin Gage
Tad Hilgenbrink
Reid Scott

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Klart bättre än väntat. Snygg sammanvävning av tre olika människoöden och tre olika historier som sen vävs ihop snyggt mot slutet - för mej helt nytt grepp inom skräckfilm.
Snygga tjejer i huvudrollerna allihopa! Och som sen dessutom inte alls spelar dåligt utan bra för att vara helt okända.
Obehagligt läskig clown i mittenepisoden. Bra och välvalda miljöer samt en del riktigt snygga genomtänkta fotoövergångar. Spännande rakt igenom.
Kan hamna i filmsamlingen. Detta kan och vlll jag se om. Tangerar gränsen till -4 i betyg tlll och med!

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Elemental

Tre olika historier som är kopplade till varandra. Tyvärr är det bara den andra delen som är någorlunda bra. Varför hade de inte bara kunnat fortsätta på den? Clownen som är med i den andra delen är nog den läskigaste jag sett i en skräckfilm. Den här filmen hade ju sådan potential... men sedan kastade filmskaparna bort allting och sänkte hela filmen totalt.

Clownen är det enda som är bra med den här filmen. Grattis.

Riktigt stor besvikelse.
Förvänta er ingenting utöver det vanliga.

Filmpunkten-id: 20291