My Uncle the Alien

Ungdom:

Ungdom:
1,0

Handling: Ett ungdomshärbärge hotas av nedläggning. Presidentens dotter är där och tänder julgranen. Dottern råkar säga att hon har en "uncle" som är alien till några reportrar. Ett misslyckat försök att skaffa pengar resulterar i att presidentdottern blir kidnappad. Strax är det bara hennes "uncle" som kan rädda henne.

År: 1996

Dink O'Neal
Wendi Westbrook
Brent Keast

torulf

När jag köpte den här filmen föll jag för omslaget. Fotot såg ut att vara från Star Trek eller månbas Alfa. Priset var tio kronor, vilket kan anses vara lågt. Men priset var inte lågt. Filmen är rakt igenom kass. Skurkar som ramlar och sprattlar med benen i luften som upp och ner vända skalbaggar, usla barnskådespelare och ett katastrofalt manus. Ingen i familjen tyckte det minsta om filmen. Då endast jag och äldsta sonen mäktade med hela filmen är det följaktligen bara vi som fått en ny nollreferens. Jag har för mig att jag sett en lika dålig film på mitten av 80-talet. Men det är möjligt att den var bättre. Undvik denna. Och föresten - bilden på omslaget? Jo, i filmen utspelas en scen på ett vaxkabinett. Kameran sveper flyktigt över vax-dockorna. Omslagsbilden är från när kameran sveper över rymd-utställningen där. He he, så uselt!

Filmpunkten-id: 20397