Don't Look in the Basement

2,5

Handling: Den unga sköterskan Charlotte Beale anländer till ett ensligt beläget mentalsjukhus efter att ha fått nys om arbete av en Dr. Stephens. Väl där visar det sig tragiskt nog att doktorn just blivit dödad av en av patienterna och en tidigare underchef har tagit över chefsrollen.

Dr. Stephens drev sitt sjukhus på ett annorlunda sätt då han lät patienterna få vidareutveckla sina sjukdomar till sitt yttersta, istället för att vanligen försöka hämma dem. Samtidigt bor alla ihop som en "familj" i huset. Detta gör att Charlotte ganska omgående blir attackerad av en patient, vilket gör att hon känner sig osäker på om verkligen skulle ha tackat ja till jobbet. Sen är det något konstigt med den nya doktorn...

År: 1973
Hugh Feagin
Rhea MacAdams
Camilla Carr
Robert Dracup

En kufisk liten independentskräckis från tidigt 70-tal. Sticker ut på många sätt. Ojämn men allmänt väldigt obehaglig. Rosie Holotik i huvudrollen är fruktansvärt snygg. Filmen är ett måste i mina ögon!

"Up the airy mountain, down the rushy glen, we dare not go a hunting, for fear of little men!"

Filmpunkten-id: 20398