Allt flyter

Sport:

Sport:
2,5

Handling: En vild svensexa och ett svidande nederlag i innebandy väcker Fredriks passion för konstsim. Han hetsar sina gamla polare att börja simma och när chansen att tävla med sitt lag i en internationell konstsimtävling för herrar dyker upp vet Fredrik inga gränser. Filmen handlar om manlig vänskap och familjerelationer som sätts på riktigt hårda, blöta prov...

År: 2008
Regissör: Måns Herngren
Originaltitel: Allt flyter
Alternativ titel:The Swimsuit Issue (USA)
Alternativ titel:Männer im Wasser (Tyskland)
Benny Haag
Maria Langhammer
Henrik Svalander
Ossi Niskala
Bente Danielsson

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bättre än väntat, men liite seg.

Tycker att denna förtjänar ett lite högre betygssnitt än den har. För att vara svensk är den mycket bra. Den blir, med några små undantag, aldrig sådär pinsam som många andra svenska filmer gärna blir. En stark 3:a.

Bilbo_one

En ganska charmig film som går hem, men inte mycket mer. Trean ändå klar

Härlig svensk komedi med övervägande bra skådespelare vilket är svårt att hitta, enligt mig. Underbart slut, dessutom.

En rätt rolig film, lätt att hänga med i. Den va kanske ej lika rolig som jag hade hoppats och trott, men den va helt okej, Får en 3:a

lindajjj

En svag tvåa. Det är ju trots allt ingen kalkon, men så fantastiskt långtråkigt! Helt otroligt! Grått och trist och oengagerande! Och huvudrollsinnehavaren måste vara den mest okarismatiske person som någonsin haft en huvudroll i en film? Hur är det möjligt att välja just honom?

MaliciousDelight

Godkänd film. Hade en ganska rolig handling, men jag tycker slutet förstörde lite. Sen så var den väl inte sådär jättebra heller.

Biopremiär: 2008-12-25
Filmpunkten-id: 20459