Surveillance

Handling: Två FBI-agenter jagar två sinnessjuka seriemördare. Tre av de tilltänkta offren klarar sig med livet i behåll, men alla har vitt skilda versioner av det som hänt. Vem talar sanning och vem ljuger?

År: 2008
Regissör: Jennifer Chambers Lynch
Originaltitel: Surveillance
Alternativ titel:Unter Kontrolle (Tyskland)
Ursprungsland: USA, Tyskland
Bill Pullman
Julia Ormond
Pell James
Ryan Simpkins
French Stewart
Kent Harper
Michael Ironside

en film som börja spännade och skit bra men den spåra ur och vart tråkig efter 40 min.nej detta kommer ja nog inte se igen

svag 2

Nog märks det att Jennifer Lynch är David Lynchs dotter. Sjukt överdrivet bisarra karaktärer gör att till och med jag blir irriterad, men ju längre filmen pågår märker man att detta ändå är en ganska så unik film. Jag hade rätt gällande twisten i filmen även om det nog mestadels var mycket av en chansning. För förutsägbar det är den inte. En obehaglig liten rulle!

Mycket kass film, asså den är så komplicerad och den är helt störd så engagera er inte

En stark 2+ i betyg som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Visst är detta en skum film i sann Lynch-anda. Vilket jag tycker om! Till en början inleds det starkt. I mitten av filmen tappar dock filmen fart och tempot blir riktigt slow innan den tar fart igen - använd saxen mer, please! Skönt skådespel (främst av Pullman som jag aldrig sett bättre - spelar en bisarr karaktär), skön stämning och stundtals riktigt skönt foto.
Men en helt ologisk händelse efter ca 1 timme på en landsväg får mej att se rött då hela alltet förstörs, anser jag, som har med en bilolycka att göra. Å andra sidan ska filmen ha cred för att den klart inte är förutsägbar!
Nej, detta hamnar inte i DVD-samlingen. Filmen vill jag inte se om, men kan göra det en endaste gång till om nån absolut vill se den med just mej.

Trivia: According to Jennifer Chambers Lynch, the film was originally about witches. / The film made history at the New York City Horror Film Festival when Jennifer Chambers Lynch became the first female to win the Best Director award and Ryan Simpkins became the youngest actress to win Best Actress. / Billy Burke was originally cast as the character Sam Hallaway. Days before filming was to begin, he dropped out of the film. Lynch family friend Bill Pullman was then cast to replace him.

BlackHawk

Riktigt usel film utan något syfte alls.. Urtråkig och hur seg som fan.. Väntade hela tiden på att något skulle hände men sen var det slut och slutet var ett av de sämsta på länge.

Tidigt i filmen märker man av Lynch vibbarna, med de lätt bisarra karaktärerna. Filmen bibehåller intresset rakt igenom eftersom den är berättad på ett sådant sätt att man är nyfiken på vad som skall komma härnäst. Nu råkade jag klura ut filmens kärna efter ca 30 min (fast jag så klart inte var säker på min sak förrän mot slutet). Jag misstänker att Surveillance kommer att uppnå något av kultstatus i filmhistorien när man gör en tillbakablick om ett antal år. Den levererar ett antal bra moment i filmen och skiljer sig från de stora mainstream filmerna. Bra insatser av skådisarna. I det stora en positiv överraskning för min del. Det enda minuset enligt mig är att några av poliserna var lite väl överdrivna/bisarra, men filmen rekommenderas.

Filmpunkten-id: 20823