Kick-Ass

Handling: Dave Lizewski är en serietidningsfan och beslutar sig för att bli en superhjälte, men han har inga superkrafter vilket kräver att han börjar träna.

År: 2009
Tim Plester
Deborah Twiss

Copyright Nordisk Film

Sandraaa

Den var bra ibland, men annars var den helt konstig. Men den blir godkänd. Får en tvåa.

Zorro69

Blev besviken, hade förväntat mig mycket mer. Enda coola i filmen var den lilla tjejen.

Ajice

Blev helt galet besviken, skitlöjlig film, till och med 'Ted' var mer sevärd och det är inte bra. Inte för att vara sådan men är inte filmen från 2010, inte 2009? Spelar dock ingen roll, se den inte.

Juha

Gillar du seriösa filmer se inte denna!
Min sambo och jag (+45 år) älskade den! Som så många andra skriver så är det en blandning av det mesta. Började som en tonårsfilm och vi var nära att stänga av. Då dök HITGIRL med Pappa upp och sedan rullade filmen på och tog slut alldeles för tidigt, Sevärd tycker vi!

Zorro69

torulf

Marvel, Tarantino och Manga i en och samma film? Nej, men det känns som så. Superhjältar utan något super, motiverat övervåld och allt som en serietidning. Att den dessutom är en brittisk indy-film gör den inte sämre.

Wolle100

Superskön rulle. Lite svår att kategorisera, våldskomedi kanske. Klart sevärd!

Haha EN grym film den är rolig och den kommer jag alltid komma ihåg för den såg jag när jag va på min första dejt ^^

Sandraaa

Biopremiär: 2010-04-09