Allt för min syster

3,9

Handling: Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntas inte överleva, men mot alla odds är Kate fortfarande i livet då hon fyller sexton år. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator.

Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon har bestämt sig för att hon inte längre vill vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrar för att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon är medveten om att detta kan leda till Kates död.

År: 2009
Abigail Breslin
Elizabeth Daily
Sofia Vassilieva

Bilbo_one

En väldigt bra och gripande film som måste ses. Stark femma

En riktigt bra film. Tycker egentligen inte om o se sådana här filmer jag blir helt förstörd efter dem. Usch vad jag grät. men den är så sevärd!!

Stark 3.a. Mycket stark film.

Zotnos_87

En väldigt fin och gripande film... Den berör verkligen, bra skådespelare.. Rekommenderas starkt!

fantaisha

Hade nog för höga förväntningar på den här filmen, för enligt mig så var den "bara" okej. Den ställer många bra frågor som är svåra att få svar på och den kan göra så att man får gråta en skvätt - men det kändes som att det saknades något. Plus att det hade faktiskt varit bättre om dom valt någon annan än Cameron Diaz.. hade svårt att se henne som 3-barnsmamma och tyckte inte heller att hon agerade så bra som hon brukar göra. Men absolut en film som man borde se ändå!

martin88

Riktigt stark film! Bra skådespelarinsatser, framförallt imponerad över de yngre förmågorna med Abigail Breslin i spetsen. Filmen berör djupt samtidigt som en rogivande känsla infinner sig efteråt.

lindajjj

En svag trea. Cameron Diaz bör ägna sig åt romantiska komedier.

Biopremiär: 2009-09-25