Observe and Report

1,5

Handling: Vid Forest Ridge Mall patrullerar säkerhetschefen Ronnie Barnhardt med järnhand och kämpar mot skateboardåkare, snattare och diverse svårhanterliga kunder. Samtidigt drömmer han om dagen då han ska få byta ut ficklampan mot en bricka och ett handeldvapen...

År: 2009
Jesse Plemons
Aziz Ansari
Collette Wolfe

andor

Barnslig komedi där till och med extramaterialet på DVD:n (gag reel) är dåligt.

Hm...filmen var eller snarare är väldigt anorlunda. Det finns bara en enda scen som är rolig och vad är det då för mening att kalla den en komedi.

miffo

I vanliga fall så är filmer med Seth Rogen realivt underhållande. Man förväntar sig inte så mycket mer än en film med roliga diskussioner, grovt spräk och underhållande drogbruk. Det finns ett par exempel på dom filmerna, såsom Knocked Up, Pineapple express och Superbad.
Det här är inte en av dom däremot. Det utmålar sig för att vara en komedi, men så roligt blir det inte. Det finns ett par skratt här och där, men för det mesta är det mest tragiskt.
Seth Rogen spelar sin vanliga karaktär, ganska så frisk i språket, snabb tunga och en kille mellan 20-30 som vill mycket, men är i stort sett en förlorare.
Filmen blir aldrig riktig rolig, och där man hade kunnat klämma in ganska så mycket komik håller dom fast vid verkligheten istället, och förlorar all komik men dessutom förvandlar det till tragedi av en människa.
Jag vill oxå påstå att filmen är ganska så ologisk och slutklämmen på filmen där han ska få sin stora revansh blir bara överdriven, och han borde hamnat i fängelse i många år.
Om filmen inte hade försökt vara en komedi, utan ett drama istället, med andra skådespelare så tror jag den hade kunnat blivit bra, men nu blir den bara tragisk.