Bakom stängda dörrar

Handling: Grant spelar Dr Luthan, som misstänker att medicinska experiment utförs på hemlösa. Spåren leder mot en mycket berömd och respektabel forskare. Plötsligt svävar Dr Luthans liv i livsfara.

År: 1996
J.K. Simmons
Peter Appel
Diana Zimmer
Nancy Beatty

Helt okej thriller med bra skådisar. Fungerar för en kväll.

Lite wierd film faktiskt..

BlackHawk

Hugh Grant måste vara en av världens sämsta skådis, så uttråkad röst att jag somnade mitt i filmen:/

Här visar Hugh Grant utan minsta tvivel att han kan göra så mycket mer än romantiska komedier. Skulle absolut kunna föreställa mig honom i någon av de otaliga sjukhusserier som visas på TV. Gene Hackman är också bra, men favoriten David Morse är ovanligt blek i sin roll. Sarah Jessica Parker är inte ens värd att nämna.

Vad kan man då säga om intrigen? Tja, början är definitivt intressant och kuslig. Sedan ett snabbt klipp till sjukhuset och Hugh Grants upptagna läkare som tyvärr begåvats med det mest idiotiska filmnamn man kunnat komma på. Trots en intressant handling blir den snabbt alldeles för långsökt och stegrar iväg åt många olika håll som gör filmen alldeles splittrad. Man kan inte längre fokusera på den egentliga handlingen.

När vi sedan ger oss ner i underjorden vrider jag mig i plågor. Plötsligt gör filmen en abrupt helomvändning och blir väldigt fånig. Oklar upplösning där David Morses brist på engagemang blir ännu tydligare. Allt detta ger Bakom stängda dörrar en tvåa - den hade kunnat bli så mycket bättre om den inte hade ramlat i de där uppenbara fällorna. Dock mycket roligt att se Hugh Grants romcom-karaktär titta fram i denna smått skickliga thriller - något som inte gör hans rollprestation sämre utan
mycket mer sympatisk.
"Any time you need me, give me a call. It's Stone, as in Sharon."

Inte så förtjust i filmen men helt oki är den väl.

Filmen var bra. Med braskådespelare. Hugh Grant gör en bra insats här tycker jag.

producenten

Intresant film. Den lämnar en rad frågor efter sig som är nog så svåra att ta ställning till. spännande!