Mañana

Handling: Marco har aldrig varit ihop med en tjej. Mattias har varit ihop med sin alldeles för länge. Marco inleder en flört med sin äldre nyskilda chef medan Mattias sätter igång en idiotsäker plan för att få sin tjej att dumpa honom. Det är upptakten till Conchas långfilmsdebut, där vi hänger på två barndomskompisars som varit barn i tjugotvå år, och nu börjar det bli tid att växa upp! Eller som Marcos pappa uttrycker det: Att skaffa sig punghår!

År: 2008
Michael Segerström
Francisco Sobrado
Hans Christian Thulin

Copyright AB Svensk Filmindustri

Ganska underhållande ändå. Tröttnade inte en sekund. Slutet var lite löjligt kanske, men det var inte mycket annat att vänta.

tinytom

Nä.Detta var då inget vidare alls.Enstaka roliga scener,men alldeles för förutsägbar stundvis.Helena Af Sandeberg räddade filmen och det töntiga slutet var bara pinsamt.

Sofia92

En rolig och skön film som är lätt att se på. Den är faktiskt ganska nytänkande och inte alls så sliskig och förutsägbar som många liknande filmer är.

Jollanboll

En underhållande film av Manuel Concha som på många sätt liknar Jalla Jalla, men når dock inte lika högt i betyg. Men man får väl hoppas att Manuel Concha fortsätter då det var ett övertygande film debut.

Många roliga scener i filmen som på ett bra sätt anknyter till det riktiga livet. Roligaste karaktären är dock Mattias som verkar ha oändliga problem med sitt förhållande Lägg därmed till också det jobbiga med att vara trakaserad på sin arbetsplats så får vi en rolig kombination.

Jag gillar slutet och även den platonska manliga kärleken som är smått smågullig.

Biopremiär: 2009-05-08