Rock, The

3,6

Handling: Den gamla fängelseön Alcatraz ockuperas av elitsoldater ledda av överste Francis X Hummel. Med turister som gisslan riktar de raketer laddade med biologiska stridsmedel mot San Fransisco. Den ende som kan rädda stadens invånare är John Patrick Mason, den ende fången som rymt från Alcatraz och överlevt.

År: 1996

Jim Maniaci
Greg Collins

Copyright Hollywood Pictures

djerryg

Filmen får toppbetyg eftersom den är en av få filmer man bara sitter totalt fastklistrad och inte kan slita blicken en sekund från Tv:n för att prata med kompisarna. Supergrym action, bra skådespelare och inte alltid förutsägbar... och helt otroligt bra musik.

En helskön film! Oslagbar humor och mycket spänning. Sean Connery och Nicolas Cage gör enastående rollprestationer. Jag tycker också mycket om David Morses insats. Den sista scenen är helt enkelt underbar - den har samma glimt i ögat som både Con Air, Coyote Ugly och en rad av Jerry Bruckheimers övriga filmer. En av de få renodlade actionfilmer som jag faktiskt är mycket förtjust i.
"Honey? Uh... You wanna know who really killed JFK?"

Crille_

The Rock är en av mina absoluta favoritfilmer. Nicolas Cage är som i så många andra filmer den lite underlägsna hjälten, medan Sean Connery står för den råa biten. Dessa två tycker jag samspelar väldigt bra och det blir en lyckad mix av karaktärer. Att filmen till stor del utspelas på Alcatraz gör inte mitt intryck sämre, det är en väldigt intressant miljö och jag tror inte filmen varit lika bra om den utspelats någon annanstans.

Spännande nästan hela tiden och bra skådespelare. Extra plus för Sean Connery.

Noisome

Jag fullkomligt älskar Sean Connery, och särskilt i denna film när han gör en så rolig roll! Filmen är underhållande från början till slut, även om den stundvis är lite förutsägbar.

MattiasLulea

Otroligt bra och oförutsägbar film med riktigt bra skådespelare!

Dan banan

Rent intensiv, fullspäckad action utan brister.
Stadiga skåespelare och påkostade effekter.
Spänningen är tät och rå.
Ett äventyr man sent glömmer.

Att se "The Rock" är ingenting du kommer ångra.

rätt bra inget jag vill se om o om igen men okej

Otroligt spänannde rulle med grymt skådespel och intresant handling.

helt ok action film..en bra sådan..räcker hela kvällen