Iron Man 2

Handling: Tony Stark lever sitt nya liv som rättvisans finansman med sitt alter ego Iron Man. Dock så lurar konkurrenten Justin Hammer och ankomsten av Whiplash, en man med en liknande robotrustning. De hotar Tonys goda rykte både som finansmogul och superhjälte. Tony blir också intresserad av Natasha, vilket strular till det i Tonys förhållande med Pepper.

År: 2010
Olivia Munn
Clark Gregg
Stan Lee
Tim Guinee

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Bilbo_one

En bra uppföljare till iron man ett. Kanske är det så att jag är barnsligt kär i marvel comics karaktärer. Men detta är riktigt bra. Klar fyra

Hade inte sett ettan när jag såg denna, så det är mycket möjligt att jag inte förstod allt ordentligt. Annars var det en underhållande film, men kanske lite för lång.

Påminner väldigt mycket om ettan. Inte samma handling men samma stuk, så det passar väl. Tyckte den var riktigt bra. Och med en äkta bad boy!

Stör mig på en sak, filmen heter Iron man, inte Iron mans, det ska bara finnas en Iron man och inte en hel armé, tänk er en film med flera Batman, det funkar inte

Från första filmen visste jag att jag älskade Ironman så jag hade ju en smula höga förväntningar när jag såg den här filmen. Det jag ogillade var just det hela med att huvudrollen bara degade sig genom halva filmen som någon onyckter nerdeppad alkolist. Men på något sjukt sätt fungerade det. Men det som faktiskt lyfte upp den första deppiga halvan av filmen var Mickey Rourkes insatts som Ivan Vanko. Jag verkligen njöt i varje scen som han var med i. Och Rallytävlingsscenen blev ju nästan legendarisk. Vilken känsla!! Men det här med att superhjälten deppade genom halva filmen fungerade ändå ganska bra. Filmen var verkligen jättebra! Jag hoppas på en trea!

Regndroppe

Det finns nästan igen bra tvåår längre!

Klart godkänd hjärndöd actionrykare. Gjord med glimten i ögat.

Biopremiär: 2010-04-28

Iron Man (2008)
Iron Man 3 (2013)
Captain America: Civil War (2016)