Brüno

Handling: Den österrikiske reportern Brüno gör sin show i USA i samma stil som Borat, fast med en färggladare attityd utsätter han amerikanska befolkningen för sin livsstil och provar hur långt han kan gå innan homofobin kickar in.

År: 2009
Regissör: Larry Charles
Originaltitel: Brüno
Sacha Baron Cohen
Gustaf Hammarsten
Clifford Bañagale
Josh Meyers

jezzie86

Helhetsmässigt var det här en mycket rolig film, inte i klass med Borat, men man fick sig en hel del gapskratt! Filmen innehåller precis som i Borat en hel del situationer som är så absurda att man undrar om de faktiskt är på riktigt. Det underbara med den här filmen är hur man driver med amerikanernas fördomar mot homosexuella.

Det enda jag har att klaga på är att filmen bitvis är rörig och för extrem (de komiska klippen haglar ibland över varandra), handlingen är lite tunn och ibland skulle vissa av skämten tjänat på att ha byggts upp lite mer.

Jag vacklar mellan en stark trea och en svag fyra, men i slutändan får det bli en stark trea. Dock sevärd om man gillar Borat och Brüno, annars kanske den är lite too much.

DuskBringer

En lite väl gränsöverskridande uppvisning i vad som är okej att skämta om och vad som inte är det. Sacha Cohen Baron är mer provokativ än någonsin förut och trots att han gömmer sig bakom humorväggen blir en del gags ändå taktlöst smaklösa, utan finess och direkt jobbiga att titta på.

Stundtals verkar det faktiskt som att Sacha har som enda målsättning att tänja på gränserna och sedan strunta i om det blir särskilt roligt eller inte så länge det är provokativt.

Missförstå mej rätt, delar av filmen är hysteriskt roliga men att viga en och en halv timme åt att enbart försöka få folk förbannade blir lite tröttsamt i längden. Oavsatt hur mycket ocensurerad manslem som exponeras.

En tvåa.

Mastercritic

den var för bögig... denhade inte den borat touchen!!

Svag 3:a ingen vidare handling, rolig - driver friskt med gayfördomar, kul att se Gustaf...

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Alldeles för ojämn, precis som Borat. Och precis som Borat så är det oförskämt jobbigt att inte veta vad som är stage:at och vad som är helt improviserat eller ej alls inövat eller äkta så att säga. Vilket gör det hela väldigt svårt att betygsätta.
Men visst är detta så kul att man vrider sig av skratt stundtals!

Va? Det här är ingen film!? Vad är det, någon som vet? Bra är det iallafall inte. Och absolut inte roligt.

det e knappt att den får godkänd men den klarar sej på millimetern.tycker den blir för mycket bögskämt och så sånt skit.ja tycker hellre borat e e mycket bättre

I love BRUNO , vad kan man mer säga!
Bruno är sexig, gay , hetro(?)...

Mastercritic

den var för bögig... denhade inte den borat touchen!!

Franck226

En bra film men den bliv i mellan åt litte tjattig alltså tråkig imellanåt!

Biopremiär: 2009-07-10