Julie & Julia

Biografi:
Ta bort betyg

Biografi:
Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

Handling: En tjej som hamnar i en 30-årskris beslutar sig för att starta ett gigantiskt matprojekt och börjar laga 524 maträtter - alla enligt recepten i Julia Childs kokbok "Mastering the Art of French Cooking". Hon bloggar om sina missöden och kulinariska höjder och hamnar i ett matmecka och träffar nya vänner.

År: 2009

Stanley Tucci
Dave Annable
Chris Messina

Sprall-Sven

Jag tyckte den var helt otroligt bra:D

lindajjj

Meryl Streep drar upp filmen till en fyra. En riktig feelgood, bättre än vad jag förväntat mig.

Audrey T

Filmen bygger på en sann historia och vilken spännande historia sen! (obs! ironi.) Filmen innehåller inte mer dramatik än att Powell bränner kycklingen i ugnen eller att Childs skäms för att hon inte kan hacka lök. Med Nora Ephron vid pennan hade man kunnat vänta sig någon liten romans men den som väntar på det väntar förgäves. Filmen gör mig inte sugen på att laga mat, den gör mig bara sugen på att tala om för Amy Adams att hon inte passar i den där frisyren.

majzzan

Hade inga förväntningar på den men den var riktigt bra känndes ej som 2h precis kul film med bra skådisar.

En bra och rolig film. Med många bra skådespelare..

Evenstar_92

Det här är en film du vill ha i höstmyset, en regnig dag.
Det är en väldigt mysig film, enligt mig.
Amy Adams i kort hår var jätteovanligt och jag som bara har sett henne i "Förtrollad" tyckte att det var stor skillnad.
Meryl Streep var jättehärlig, eller hennes karaktär var härlig i varje fall.
Men det är också en film som inte är så mycket mer en så.
Bra skådespelare, bra handling (som dessutom var sann!), och du blir otroligt sugen på att baka och/eller laga mat.

Biopremiär: 2009-10-09