Logga in

2,85 / 5 125 betyg

» Bli medlem «
för att betygsätta

Handling

Detta är en dramatisk kärleksberättelse om en man, två kvinnor och tre barn. När kärleken plötsligt exploderar i dessa människors vardag uppstår en tryckvåg som förändrar tillvaron för alla. Johan är gift med Lotta och har två barn. Johan och hans arbetskamrat Anna förälskar sig i varandra och detta blir upphovet till både hat och glädje. Inte att förglömma är barnens sätt att hantera situationen.

Regissör

Richard Hobert

De tre populäraste kommentarerna

Betyg:
Kass film. Karaktären Alice är väldigt störande.

Betyg:
Jag tyckte filmen är jätte bra, mest med tanke på att jag själv har varit med i ungefär samma situation. Micke P kan man inte glo sig mätt på! Bra skådespelare och bra handling

Betyg:
ja, den här har man ju sett några gånger.
jag älskar den.

Senaste kommentarerna

Betyg:
Denna var mina favoritfilm när jag var liten. Den är inte fullt lika bra nu, men en höjdarfilm riktad mot den yngre publiken.

Betyg:
Vilken störd film egentligen.
"Alla älskar Alice", själva namnet är ju ironiskt eftersom hon är en otroligt irriterande karaktär.
Hon skulle vara 12 år, mognaden låg inte på topp hos henne.
Och mamman var inte så mycket bättre, den enda vettiga karaktärern var väl norskan.
Och om jag ska vara ärlig så tyckte jag att pappan var normal. Vad bissart, för han ska ju vara den onda, han som är otrogen, men det är ändå han man fattar sympati för.
I ärligehetens namn blir jag väldgit uppjagad och hetsig av den här filmen, för alla personer saknar folkvett.
Ändå är den så otroligt underhållande.
Och patetisk.
Och underbar.

Betyg:
en mycket bra och stark film.

Betyg:
Kass film. Karaktären Alice är väldigt störande.

[1] 2 3 4 5 6 7 >

Övrig information

Filmen är i färg

Filmpunkten-id: 220
Visa tidigare underbetyg »
Länk till IMDb »