This Is It

Musik:

Musik:

Handling: Michael Jacksons sista framträdande efter med liveinspelningar av repetitioner från hans avskedskonsert "This Is It".

År: 2009
Regissör: Kenny Ortega
Originaltitel: This Is It
Alternativ titel:Michael Jackson's This Is It
Michael Jackson

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Lite jobbig film att titta på då den skänker både sorg och glädje. Glädje för att Michaels låter som är så grymt bra men sorg över att han gick bort alldeles för tidigt. Filmen är relativt lång och visar mest när de repar...men det gör ingenting för allt är så grymt bra. Hans dans och sång gör så att man får gåshud. Det känns så otroligt sorgligt att han inte fick genomföra showen. Bara genom att se dokumentären förstår man vilket fantastiskt uppträdande det hade blivit. Man blir ledsen. Tycker alla borde se den här filmen!!

Evenstar_92

Jag har sedan jag var 10 år (är 17 idag) älskat Michael's musik, och tyckt att han verkar vara en helt fantastiskt underbar, charmig, söt och missförstådd människa.
Och det är småglimtar av den personen vi får, som att varje gång han ska klaga på ljudet lägger han till "it is with love I say this". Men det känns som att vi får se få sådana stunder.
Den här är gjord för att tjäna pengar.
Vi får inte se Michael's otroligt dåliga hälsa, han sa själv att han inte kommer klara 50 konserter.

De riktigt sköna stunderna var Smooth Criminal, slutet på Billie Jean och den pampigaste var ju Earth Song helt klart.
Missa för guds skull inte Michale's jättestora leende i slutet på "They don't really care about us", precis innan de släcker ner.

Minus för oss som bor i Sundsvall är att ljudet är lågt på bion, har hört att vi ska ha betydligt lägre än vad de har i stockholm. Så det är riktigt tråkigt då det aldrig blir något drag.
Jag älskar Michael och hans musik, den här filmen var inte så jättebra och det tror jag inte han själv heller skulle ha tyckt, men det gör ingenting, det var inte direkt han som gjorde filmen. Och vi skulle älska Michael även om filmen var så värdelös att den var värd en etta, och det är den absolut inte enligt mig.

Helt fantastiskt. Michael Jackson är och förblir världens största artist genom tiderna. Önskar man skulle fått se konserten live i London, tror det skulle blivit helt perfekt då Michael är en Perfektionist. Vila i frid Michael.

lindajjj

En svag trea. Lite oengagerande. Men intressant ändå att se MJ in action. Synd att man aldrig fick se showen, det hade nog varit en upplevelse!

det enda jag kan säga är Jag älskar dig Michael Jackson <3 Du är min hjälte, min kung och min far <3

Evenstar_92

Den här är gjord för att tjäna pengar.

Biopremiär: 2009-10-28