Up in the Air

Handling: En man som specialiserar sig på "karriärsbytesrådgivning" strävar efter att nå sina två mål i livet: att spara ihop en miljon flygbonuspoäng och att få anställning på ett mystiskt management-företag kallat MythTech.

År: 2009
Regissör: Jason Reitman
Originaltitel: Up in the Air
Längd: 01:49, 01:48 (festivallängd )
Ingår i tema: Flygplan

Melanie Lynskey
Steve Eastin
Dave Engfer
James Anthony Pearson

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Zirgo

En film som säkert kommer att "gå till skyarna", i varje fall om man får tolka experternas förhandstips. Och jag kan till stora delar hålla med dom att detta är en av dom mer underhållande och bra utförda filmerna som jag sett på ett bra tag. George Clooney är underbar i rollen som "lay off"-coach och rakt igenom bra skådespel av dom resterande personerna i filmen gör att det blir en fröjd att följa dem. Det finns en del överraskningar och oväntade vändningar i filmen med för dom som gillar att "gnugga geniknölar" och förutspå slut.
Efter denna filmen så blir jag tvungen att kolla på fler filmer där George Clooney har medverkat eller kommer att medverka i, då jag sett han i tre filmer i 2009 där han står fram som väldigt stark. Dags att leta i arkiven med andra ord. Och med dom orden så letar jag fram en 4:a ur mitt arkiv att ge till filmen.

Rätt bra film, även om den inte tillför speciellt mycket nytt.

fantaisha

Helt okej film som håller vad den lovar fast dock inget mer. Helt klar godkänd men hade nog överlevt om jag inte sett den.. Stark 2:a!

Yasmin

Väldigt bra film med riktigt duktiga skådespelare.

En fin, rolig, tragisk, välgjord och tänkvärd film. Klart sevärd!

KarinLovisa

äcklig sensmoral och i övrigt en ganska onödig film.

Nefern

Mycket välskriven film, jag uppfattade det som att den var uppbyggd i två lager; dels ett djupare psykologiskt drama, dels en glättig, rolig romantisk komedi. Kul story, schysst dialog och bra skådisinsatser. Jag gillar att man kunde känna igen sig så mycket i karaktärernas reaktioner och diskussioner på något sätt, den kändes äkta.

Har varken tid eller orken till att skriva en längre recension.

Övertygande spel, originell story och fotot sitter.
Dock är skämten få och Up in the air känns ibland lite utdragen och seg.

Klar trea, sevärd om det är drama som sökes.

Biopremiär: 2010-01-15