Huset vid vägens ände

2,5

Handling: Fyra konststuderande ungdomar lämnar civilisationen för att kunna ägna sig åt sitt skapande. De har hyrt ett hus långt från närmaste bebyggelse och det verkar vara en idyllisk plats för dem att utföra sitt arbete på. Strax efter de anlänt börjar dock mystiska saker inträffa. Någonting har väntat på dem...

År: 2003
Regissör: Martin Kjellberg Nils Wåhlin
Originaltitel: Huset vid vägens ände
Alternativ titel:The Cellar (USA)
Alternativ titel:The House at the End of the Road (int. festivaltitel)
Mattias Ohlsson
Sandra Thóradóttir
Henrik Danielsson
David Clausson

Copyright Eventity Entertainment

janne lindh

Riktigt, riktigt uselt och pinsamt!

En -3 som film, 3+ i sin egen genre & -4 som underhållning.

Gränsen till fyran ligger mycket nära... Mycket spännande, bra manus, bra miljö och bra musik (temat) samt bra ljudeffekter. Jag förstår kopplingen till känslan i kroppen som mysgrabben beskriver när han nämner Besökarna.
Gjord av Student-TV i Lund bl a. Topp 3 i Sverige vad gäller skräckfilmer alla gånger.

2+ I början känns den väldigt kuslig. Jag måste säga att det många gånger är betydligt läskigare än i många andra skräckfilmer. Det känns så äkta. Kan tycka att det tas till lite väl mycket klassiska skräckscenarion. Men filmen i sin helhet väcker obehag vilket gör att den får en stark tvåa.

Riktigt bra rysare, satt på helspänn hela tiden och hade ont i magen. Bästa svenska rysaren sedan "Besökarna" helt klart.