Greven av Monte Cristo

3,6

Handling: Greven av Monte Cristo" är Alexandre Dumas klassiska berättelse om en oskyldig man som efter en konspiration kastas i fängelse, och hur denne man på det mest briljanta sätt tar ut sin hämnd på dem som svek honom.
Den unge styrmannen Edmond Dantés är en öppen och ärlig man vars drömmar om ett lyckligt liv tillsammans med sin trolovade, den vackra Mercedes abrupt slås i spillror då hans bäste vän Fernand, som också är förälskad i Mercedes, för honom bakom ljuset.

År: 2002
Alex Norton
Barry Cassin
Henry Cavill
Briana Corrigan

Nej, den här filmen gillar jag inte! För det första är det usla skådespelare, för det andra känns filmen alldeles uppstyltad och konstig. Men det värsta är ändå att de har tagit en fantastisk berättelse och reducerat den till en korkad USA - produkt som dryper av förakt för en bra författare.

Underhållande äventyrsfilm som är bra på alla plan, från regiet till skådespelet med ett extra plus för Cavizel. Spännande och klassiks, med spektakulära miljöer och vyer som kombineras bra med fotot. Rekomenderas.

Bra film, lite förutsägbar men en stark 3:a.

TightCherry

Åhhhhhhhhhhhhhh! Så underbart bra den är! :D är verkligen ett måste att se! (:

Caviezel är både väldigt snygg och väldigt begåvad! Berättelsen är cool och denna upptappning är av hög klass.

videodelning1

Superbra film! Vackra miljöer, snygga skådisar och en bra handling. Sen Tv4 slutade att visa den här filmen under julen så hyr jag den alltid istället, lika bra varje år.

faktiskt en av de bästa filmer jag sett, Handlingen är gudomligt bra och hela upplägget i filmen själva kostymen och miljön är bara så fantastisk så en stark femma

_Sara_

En film i min smak.