Valhalla Rising

2,0

Handling: I åratal har den skräckinjagande vikingen Enöga, en stum krigare som spridit fruktan vida omkring för sina övernaturliga krafter hållits fången av hövdingen Barde. Med hjälp av Are, en modig slavpojke, lyckas Enöga dräpa sin fångvaktare och fly.
De två tar sin tillflykt till ett vikingaskepp på väg mot Jerusalem med Guds egna soldater. Tillsammans med Are påbörjar han en resa in i mörkrets hjärta. Skeppet slukas snart upp av den oändliga och täta dimman och när det till slut klarnar ser de okänt land föröver. Detta nya land visar sig vara så långt från paradiset man kan komma och besättningen får snart möta ett hemskt och bloddrypande öde. Dessa omvälvande händelser får Enöga att upptäcka sitt rätta jag...

År: 2009

Robert Harrison
James Ramsey Ullman

Copyright Scanbox Entertainment

losdrivaren

En väldigt bra film om en väldigt skadad människa som lyckas!

Vilken värdelös film. Och var är musiken?!?!

losdrivaren

En väldigt bra film om en väldigt skadad människa som lyckas!

En väldigt speciell film, med mycket lite dialog. Jag tycker filmen har en spännande början men dalar lite på slutet. Tempot i filmen är väldigt låg vilket jag kan ha svårt för. Samtidigt som den är väldigt långsam får regissören fram en speciell känsla där man kan sätta sig in i hur de hade det. Filmen får godkänt från mig men inte mer. Det är ingen film jag vill se om igen tex.

-4 (6.1/10 på IMDb, metascore 61/100)
Mycket bra, annorlunda. De flesta som ger lågt betyg verkar inte riktigt förstå denna film. Snyggt jobb av hela produktionsteamet. Mads som klippt och skuren för titelrollen. Ogillar dock slutet men antar att det ger mer trovärdighet till historien.

Sämsta filmen som jag någonsin har sett. Den har ju för fan ingen dialog ens.

rambo86

eN AV de sämsta filmerna jag någonsin sett!

Biopremiär: 2010-03-31