Familjen Jones

Handling: En familj flyttar till en liten förort och allt verkar okej... tills sanningen om deras inflyttning kommer fram och då ser grannarna rött.

År: 2009
Chris Williams
Ashley LeConte Campbell

Copyright AB Svensk Filmindustri

torulf

Det är en intressant och tankeväckande film, men inte riktigt en komedi. En underhållande detalj med filmen är att den är så amerikansk, och samtidigt så oamerikansk. Man belyser köphysterins avigsidor på glättigt papper. Jag är sugen att sätta en trea, men den kliar lite i mitt huvud och jag har redan rekommenderat för flera så den är nog en fyra egentligen. Jag sätter därför en svag fyra. För visst är det så, att den som har flest prylar när han dör - vinner.

torulf

Biopremiär: 2010-05-14