Money Talks

Handling: Smågangstern Franklin förvandlas till samhällets fiende nummer ett på bara 24 timmar när han felaktigt anklagas för att ha iscensatt en rymning med dödlig utgång. Som måltavla för både polis och skurkar är hans enda hopp om att bli rentvådd den sliskige, avdankade journalisten James, som ställer upp för Franklin enbart för egen vinning. Franklins historia kan innebära att James får den berömmelse han så hett eftersträvar. Men när kulorna börjar vina runt hans huvud börjar han undra om inte priset är för högt.

År: 1997
Paul Gleason
Daniel Roebuck
Larry Hankin

DuskBringer

Jag förstår att vissa kan tycka att Chris Tucker är jobbig och krävande i den här filmen, men JAG tycker att han är fenomenal. Sheen är hans raka motsats. Enorma kontraster. Filmen i sej är rikigt rolig och jag tycker verkligen att min fyra är berättigad.

Yasmin

Jag tycker att den här var hur rolig som helst. Älskar Chris Tucker, han får mig alltid att skratta :)

Venom-

Chris tucker är verkligen bäst!
filmen var jätte bra..
Stark 4 kunde vart en 5a :)

En oftast väldigt underhållande, fartfylld och lyckad action-komedi. Ett extra plus för det helgrymma slutet! Chris Tucker och Charlie Sheen fungerar bra ihop. Betyget blir en stark trea.

ashkan

Bitvis rolig film som får en svag trea.
Chris Tucker höjer filmen.

DuskBringer

Olofsson

En mycket bra komedi. Frågan är om Sheene och Tucker inte är ett radarpar av högsta rang? Tucker spelar en medioker man som jobbar på en biltvätt. Polisen tar in han en dag då de kommer på hans småstölder. Tillsammans med en del andra fångar skall han nu åka till ett fängelse. Vad de inte vet är att en av tjuvarna har en stor liga som planerar att "kapa" bussen. Fången, som är fransos, klarar sig då hans kumpaner skjutit ner alla andra tjuvarna. Förutom Tucker. Han blir tvungen att följa med dem i deras helikopter. Då de smider sina planer berättar de att de skall köpa en bil på auktion där deras f.d. kumpaner gömt en påse med diamanter för 15 miljoner dollar. Detta höt Tucker och efter en stund hoppar han i sjön de åker över. Lite senare träffar Tucker, som anklagas av allt och alla för att vara hjärnan bakom att skjutit ned alla tjuvarna, en reporter från kanal 5 (Sheene). Han vill hjälpa Tucker att bli rentvådd och efter många om och men träffas tillslut många olika ligor på Coloseum för att just de vill ha diamanterna. Tucker har dock en annan tanke, men vilka ska nu få diamanterna? En mycket bra film som rekomenderas.