Hulk

2,3

Handling: Ett militärt högriskprojekt anlitar högpresterande universitetsstuderande för att assistera vid framtagandet av en cellmanipulerande maskin kallad "gammasphere". Ledaren i gruppen är den arrogante Bruce Banner, som framför allt uppskattas av Betty Ross. När apparaten slår ut fel blir Bruce Banner påverkad och får möjligheten att kunna förvandlas till ett monster som snart börjar kallas "Hulken". Hulken är en skapelse av Banners inre demoner som muteras när han triggas av starka känslor. Han är nu en bruten Jeckal och Hyde man, men han visar sig riktigt heroisk när brottslingar kommer i hans väg.

År: 2003
Mike Erwin
Lou Ferrigno
Stan Lee
Regi Davis

Den animerade Hulken är fascinerande bra gjord. Mycket bättre än vad jag trott och hört. Ang Lee har försökt göra filmen som en serietidning och lyckas halvdant. De många fyrkantiga bilderna som överlappar varandra på de mest underliga sätt blir tyvärr lite irriterande. Skådespelarna är hyfsade, tycker dock att Nolte spelar över och Eric Bana är en ganska tråkig Bruce Banner. Magiskt vackra Jennifer Connelly gör ett bra jobb. Den är defintivt sevärd och inte alls så dålig som så många säger. Stark trea!

Rätt så underhållande film, men det är saker jag stör mig på:
- Hulk har inga känslor, i alla fall inte i serietidningarna, isåfall BARA ilska.
- Riktigt så stor ska han inte vara, och inte SÅ odödlig, därför blev filmen bara mer overklig.
Men, Eric Bana är en så jäkla bra skådespelare, och är väldigt bra som Hulken, dessutom var effekterna snygga. Bra action, sämre story.

kaj08

Gillar hulken så den här filmen var en rejäl besvikelse. Handlingen, om det nu finns någon, är enormt tunn. Dessutom ska det döljas i magnifika effekter, som ter sig mest löjliga i sitt försök att imponera. Den här filmen borde aldrig gjorts.

3mm4

Helt okej film. En trea

Christiian2

Nya hulk filmen är mycket bättre. men den funkar iallafall.

Gillar handlingen och så men när special effekterna tar över känns det nästan parodiskt.

dåligt dåligt och dåligt hanldar knappt om hulken

Sillferhjelm

För actionfylld för min smak. Känns som att det är mest för effekterna denna film gjordes.

Okej film tycker inte det händer så mycket

En okej film till en början, då var den intressant och spännande, men mot mitten/slutet spårade den tyvärr ut lite väl mycket. Godkänd, men inte mer.

Den otrolige Hulken (1977)
Incredible Hulk, The (2008)