Fighter, The

Sport:
Biografi:

Sport:
Biografi:

Handling: Ett drama om boxaren ”Irish” Micky Wards osannolika väg fram till världsmästartiteln i lätt weltervikt. Hans Rocky-liknande framgång handleddes av hans halvbror, Dickie. Dickie, som tidigare också var boxare, är ”Irish” tränare efter att han lyckats vända sitt liv efter att nästa ha knockats av droger och kriminalitet.

År: 2010

Erica McDermott
Melissa McMeekin
Jackson Nicholl

Copyright Paramount Pictures

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Smått seg stundtals, men mycket bra skådespeleri av Bale främst *skratt*. Inte förutsägbar eller konventionellt Hollywood-mässig, t ex. ingen vanlig filmmusik (temat). Bra att den är verklighetsbaserad. Dock blir historien mindre intressant för att de två bröderna för oss svenskar är helt okända. Filmen låg några månader på IMDb Top 250.
Hamnar inte i filmsamlingen, detta kan men vill man inte se mer än nån gång eller två.

Milla86

En film baserad på en verklig händelse är alltid lite mer intressant att se, än bara en påhittad historia. Jag tycker att de har lyckats fånga den amerikanska verkligheten här. Filmen är tragisk på många sätt. Det finns säkert många som har det så här i verkligheten med en familj som egentligen skulle se till sina medlemmars bästa.

Bra skådespelare, som verkligen passar in i berättelsen. Boxningsscenerna är faktiskt sevärda, trots att jag inte gillar slagsmål på film.

Boxning är förresten är mycket märklig sport.

Åh sicken bra film. Bale är ju helt makalöst bra. Den mannen kan göra allt. Fick inte de bästa vibbarna i början men det tog sig. Klart sevärd även om man inte är ett boxingfan... Fast det är så klart ganska tuffa fighting scener..

4- En spännande film om en sann story vilket enligt mig höjer den. Otroligt bra skådespeleri. I mitten blir filmen liiite långsam och det händer inte särskilt mycket vilket drar ner fyran till ett minus.

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Biopremiär: 2011-03-11