Paranormal Activity 2

Handling: Efter att ha upplevt vad de tror är en rad av inbrott sätter en familj upp kameror i hemmet. De inser snart dock att de kommande händelserna är mer hotfulla än vad de någonsin kunnat tro.

År: 2010

Seth Ginsberg
Sprague Grayden
Micah Sloat

Copyright Paramount Pictures

Ganska smart vad gäller manusupplägget. Däremot är det ju nästan samma film igen. Därför omöjligen värd mer än en trea.

Känns som en kopia av den första filmen, men med nya scener. Att se den på bluray kanske inte är nödvändigt med tanke på att filmkvaliteten ska vara lite dålig. Allt filmas nämligen med handkamera eller övervakningskameror. 3 blir det, eftersom filmen var ungefär som väntat.

Rymdis

Till skillnad från den första filmen saknar den nyhetens behag (av naturliga skäl), men den är ändå riktigt läskig.

En svag -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

2+ men absolut inget mer. Klart att man sitter som på nålar och hoppar högt några gånger, men mer än så är det inte. Känns som en film som några ungdomar kunde gjort på medialektionen. Och vad hände med hunden? Slutet var dessutom alldeles för hastigt. Nä det finns betydligt bättre skräckfyllda filmer.

Onnah

Jag hade väldigt höga förväntningar eftersom jag älskade den första filmen. Tyckte den såg ännu bättre ut efter att jag sett trailern, en hund, ett barn, en spegelvägg... Filmen var dock en stor besvikelse enligt mig. Håller med tidigare komentarer; för snabba kamera vändningar etc.

Jag ville också se fortsättningen på 1:an, inte föregångaren. Jag ville se om "demonen" bytte människa om man säger så. Läskiga skuggor och sånt fanns det inte lika gott om, och fanns de var de överdrivna.

Om du inte har sett någon av Paranormal Activity filmerna tycker jag att du ska se 2:an först, då borde allt hänga ihop bättre.

mycket mycket bättre an den första . Den är riktigt läskig ! buuuuh

Biopremiär: 2010-10-22

Paranormal Activity (2007)
Paranormal Activity 3 (2011)
Paranormal Activity 4 (2012)
Paranormal Activity: The Ghost Dimension (2015)