Unstoppable

Handling: En ingenjör och en tågmästare försöker stoppa ett skenande obemannat tåg lastat med farliga kemikalier. Misslyckas de kommer en hel stad att utplånas.

År: 2010

Rosario Dawson
Ethan Suplee
Jessy Schram
Kevin Dunn

Den här filmen hade fått en 3a. Men p.g.a det dåliga slutet så sänktes betyget till en 2a. Jag brukar inte vara så kritisk på hur filmer slutar. Fast här var det verkligen urlöjligt. Jag tänker självklart inte säga hur filmen slutar men man fick ändå känslan i sig att "Men ååh!! Varför gjorde ni inte bara sådär i början då?!!".. Faktum är att sättet dom stoppade tåget på var det mest uppenbara sättet som man själv tänkte att dom kunde pröva. Att dom inte gjorde det sen tänkte jag var för att det inte gick. Men att dom inte tänkte på det förrän i slutet och att dom prövade alla långsökta dumma idéer först som endast kan sluta som coola scener i katastroffilmer var ju bara pinsamt. Tro mig. Du kommer att rulla ögonen och sucka när dom väl stannar tåget.

Milla86

Oj, oj, oj vilken spännande film. Jag satt med andan i halsen flera gånger.

antoniuz

svag 3'a

Baijna

Älskar den! Speciellt när den är baserad på en sann historia!

Maggie

Handlade endast om att försöka stoppa ett tåg. Sjukt dålig story även runt omkring det som inte handlade om tåget. Kändes verkligen B ! Pinsamt dålig!

Ganske okaj action rulle men jag finner inte logisken i att ett järnvägsspår byggs tiotals meter upp i luften över extremt explosiva medel. En tvåa för jag kommer nog aldrig se om den eller rekommendera den.

Antonlikemovies

Spännande film.
Washington och Pine spelar övertygande och bra.
Men det handlade ju i stort sett bara om att stoppa ett tåg, vilket blev lite enkelspårigt.
Men en stark 3a får det bli.

Biopremiär: 2010-11-10