Boogie Nights

Handling: Jack Horner möter välutrustade diskplockarkillen Eddie Adams på en nattklubb och bestämmer sig för att göra honom till porrstjärna. Eddie byter namn till Dirk Diggler. Snart är han porrindustrins hetaste skådis, tillsammans med Rollergirl och veteranen Amber Waves. Dirk blir snart offer för stjärnlivets baksidor med knark och våld.

År: 1997
Nina Hartley
Brad Braeden
Joanna Gleason

Savannah

Jag gillar den här filmen, som på ett ömsint sätt vill ge något slags inblick i 70-talsporrskådisarnas liv och vardag. Herr Wahlberg är mycket bra i sin roll, Burt Reynolds helt suverän och både Heather Graham och Julianne Moore lyser klart i sina roller som porrstjärnor. En film gjord med ett stort hjärta och en självklar känsla för film. Mycket sevärd.

Bättre än jag väntat mig. Filmen är spännande rakt igenom och att den är lång är inget som stör mig. Bra skådespelarinsatser. 3+

ch1

lite patetisk MEN underbar musik och den gör att man dansade framför tvn

Elo, Ricky springfield och alla 70-80-tals artister
gör filmen kanon och Julianne More med

Även om filmen var lång så kändes den inte som det. Det flöt på rätt så bra och var hela tiden spännande. Men efter ett tag blir filmen som många andra liknande filmer. Man känner igen sig. Knark hit, knark dit, bråk, och allt sånt. Slutet var kanske inte det bästa, men det kunde absolut ha varit sämre.

Mycket skickligt regisserat av Paul Thomas Anderson som till sin hjälp har väldigt många och etablerade skådespelare. Bäst av alla kanske Reynolds är som lyser med sin närvaro. Wahlberg gör för övrigt sin antagligen bästa roll. Fiffigt cinematiskt berättad. Svag fyra.

speciel film det e det enda man kan säga om filmen..den skulle få en femma om den inte va så seeg ibland men den får en riktigt stark fyra.men slutet e det snyggaste och coolaste på väldigt läänge

Hoxmark

En stark film, många bra skådespelare.. Däremot tycker jag att filmen tappar allting emot slutet, jag tappade intresset totalt. Men den är helt klart sevärd.

manne747

Jag gillade filmen. Härliga miljöer, troliga människoporträtt.

Lite långtråkig och smått klichéfylld.