Kung Fu Panda 2

Handling: En ny skurk har dykt upp med ett mystiskt supervapen som hotar Kina och själva existensen av Kung Fu. Nu måste Po och hans vänner försvara allt de känner till - men för att kunna stoppa denna undergång. Så måste Po möta sitt länge glömda förflutna, vilket leder hela gänget ut på en spännande resa...

År: 2011

Michelle Yeoh
James Hong
Victor Garber

Copyright Paramount Pictures

De kommer tillbaka och lika bra igen. Po lika charmig här Och rolig.

Nikoel

En värdig och stundvis rolig uppföljare till Kung Fu Panda som dock faller på ett otroligt krystat slut (då syftar jag verkligen på den sista slutscenen, de som sett filmen vet vad jag menar). Billigaste tricket jag sett i en film på väldigt länge.

Stilen är väldigt lik den i 1an. Samma slagfärdiga humor, härlig Kung Fu stämning och underbara karaktärer. Det var intressant att Tiger var vid Pos sida nästan hela filmen som en skyddande ängel. Det gjorde filmen mycket mer intressant eftersom Tiger helt klart är min favoritkaraktär i Kung Fu Pandafilmerna. Det var väldigt spännande och gripande och mot slutet grät jag faktiskt lite. Det var lätt att leva sig in i karaktärernas känslor. Filmen var ett rent mästerverk och man fann sig väldigt berörd när eftertexten kom. Slutet gav en klar möjlighet för en 3a. Och jag misstänker att det inte bara var en kul grej. Dom planerar nog att göra Kung Fu Panda 3. Jag märkte också i den här filmen att det fanns ett känslomässigt djup i Tiger som hon höll inne vilket gjorde viss scener mer känslosamma. Hon är nog inte så stenkall som gruppen tror. Storyn var väldigt intressant. Sen älskar jag asiatisk kultur och Kung Fu så det här är helt klart en film i min stil.

Regndroppe

Det var med bitterljuv förtjusning som jag förstod att det skulle komma en tvåa. Det betydde först och främst mer tid med min favoritpanda, men också att tvåorna inte alls brukar leva upp till ettans höga standard(finns dock exempel där detta är tvärtom).

Po är lika skön och charmig som i ettan, dock är det inte riktgt samma roliga humor, och heller inte samma rappa dialog och det saknade jag när jag tittade.

Eftersom jag alltid tittar på animerat med svenskt tal kunde jag inte höra orginalrösterna. Rollistan är dock väldigt imponerande.

Men det blir ett mittemellan betyg, för jag charmas grovt av Po, det går inte att förneka! Handlingen i sig är inget speciellt!

Panda action. Inte lika mycket fighting som i första filmen utan denna är mer som en vanlig disney film mer en saga eller berättelse om pandans bakgrund. Med tanke på hur den slutar så misstänker jag en trea!! Men annars i helhet var den rolig och bra helt klart sevärd och säkert populär bland kidzen

Hook

Mer panda och mindre kung fu magi

Po den skicklige drakkrigaren får i uppdrag att rädda Kinas huvudstad från en ond och maktgalen adelsman. Men för att vinna måste den stora krigaren finna sitt inre lugn. De fantastiska fem hjälper sin panda vän att finna ro och hitta sitt sanna ursprung och meningen med att vara beskyddar av Kina och Kung Fu.

jack black gör åter igen rösten som pandan Po. Rollistan har fått tillökning förutom Dustin Hoffman, Angelina Jolie och jackie Chan så kommer nya röster som Jean-Claude van Damme, Michelle Yoeh, Danny McBride och Gary Oldman. Filmen är lika vacker som första något snyggare och har samma stil i fighting scenerna såsom i humorn. KFP2 är en klockren underhållningsfilm för mindre och större som gillar talande djur som slåss.

det som saknas mest är magin som fanns i KFP1, charmen och humorn är inte den samma och Jack Black känns mer ut tjattad än något annat i hela filmen. Det ända som riktigt håller med KFP2 är story, storyn är perfekt för en fortsättning och slutet ger möjlighet för en tredje och avslutande del i historien om pandan Po som bemästrade allas tro på honom och tog sin dröm till verklighet.

Gary Oldman, Dustin Hoffman, Angelina Jolie och James Hong gör filmend huvudrätt deras dialoger är roliga och bra placerade, då vissa andra är bra där för synnas, Seth Rogan, Jackie Chan och David Cross har kanske en eller tre mer rader av dialoger i jämförelse med första filmen. Men de är där för att skapa djup vilket fungerar.

Jag själv såg inte riktigt fram emot Kung Fu Panda 2, mesta dels för att man tappat intresset efter tre års vänta. Första filmen var ett roligt unikt äventyr och det märks redan nu att numer tre kommer tappas all skön kung fu anda som startade det hela.

story: 4
skådespelare: 3-