Rounders - sista spelet

Handling: Mike är en mästerlig kortspelare som satsar allt han äger i ett parti på en svartklubb. Han förlorar. Efter det beslutar han sig för att ägna sig åt sin flickvän och sina studier. Men när hans kompis Worm behöver hjälp återupptar han dock spelet för en "sista" gång.

År: 1998
Michael Rispoli
Melina Kanakaredes
Mal Z. Lawrence

miak

Underhållande, men inte så mycket mer. Inte en film jag skulle kunna rekomendera, eller se fler gånger, men det som gör att filmen når fram till en 3:a är skådespelarna (Matt Damon och framförallt Edward Norton) och själva historien som lyckas hålla samma vackra grå ton filmen igenom.

kalles

Svårt med betyg, ligger egentligen mellan 2 och 3, men jag avrundar uppåt.. Tycker det är synd att inte regissören använder sig mer av John Turturro, han är ju bäst när han får sväva ut lite, Norton och Damon gör ett hyffsat dagsverk, dom la nog inte ner så mycket energi på den här filmen..

SVT Play i mars 2020 hos Gojmoj i Rudboda, Lidingö under totalrenoveringen av nya lyan på Kostervägen. Martin Landau förhöjer filmen. Annars är Damon, Norton och Malkovich klart stabilast.

Filmen är rapp och håller en en viss intensivitet som håller en vaken mellan partierna. Dessutom har den många pålitliga skådespelare som leverar. Men utöver det så ger filmen inte så mycket mer än en trevlig om än ganska ordinär upplevlse. Däremot sevärd för den som gillar poker.

Underhållande hela vägen samt bra skådisar.

Canucks_

Bra film. Rollen passar Matt Damon väldigt bra. Tycker dock filmen inte är något speciellt. Långt ifrån ett mästerverk.

Social__Distortion

Bra film. bra skådespeleri o bra story. rekomenderas. svag 4.a

Riktigt bra film, trodde först inte att jag skule gilla den här filmen riktigt, men satt som klistrad vid TV:en *hehe* så rekomenderar verkligen den här filmen. Bra skådisar...

Cyah

Klart sevärd för en som själv lirar kort å lever på de. den fångar livet som "high roller" å man får känslan i magen när det går åt helvete för dom båda gamblerna!
Alla som själva lirar holdem kan identifiera sig!
Bästa film om spel som gjorts!