Silent House, The

Handling: Inspelad i en enda tagning så är detta en film baserad på en sann händelse som ägde rum i en uruguayansk by på 1940-talet. Laura och hennes far Wilson bosätter sig i ett hus som de måste göra i ordning sedan det nyligen varit till salu. Morgonen efter deras första övernattning i huset börjar Laura höra ett ljud på övervåningen som bara blir starkare och starkare. Wilson undersöker ljudet medan Laura stannar kvar nere och väntar på att sin far ska komma ner.

År: 2010
Florencia Colucci
Abel Tripaldi
Gustavo Alonso

djerryg

En film jag nu reflekterar över med blandade intryck. Först och främst får den högt betyg för att den var riktigt obehaglig och den var verkligen läskig. Dessutom stort plus för att den är filmad i en enda tagning. Det lite sämre är en något förvirrad och stundtals ologisk handling. Men en film ska väcka känslor, och det gör den här.

Bra och spännande film. Dock har jag sett den amerikanska versionen så då visste man redan allt från början. Men det är även intressant att se en film där man kan historien. Man ser andra saker jämfört med då man ser den första gången.

djerryg

Silent House (2011)