John Carter

Handling: Strax efter amerikanska inbördeskriget teleporteras sydstataren John Carter till planeten Mars som bebos av såväl människor som grönhyade fyrarmade jättar. Fånge hos de gröna männen träffar han prinsessan Dejah Thoris som är hans medfånge. Han bestämmer sig för att rymma och föra henne tillbaka till hennes folk...

År: 2012
Polly Walker
Thomas Haden Church
Samantha Morton

Copyright Walt Disney Pictures

Härligt matinéäventyr som inte fann sin biopublik riktigt och floppade intäktsmässigt. Jag gillade den mycket men älskade den inte, och jag kan nog hålla med om att en sådan svindyr mastodontproduktion borde vara ÄNNU bättre. Lite samma känsla nu som man fick efter Waterworld på 90-talet. Bra men saknar något.

Passar nästan hela familjen. Några tyngre och mer sorgsna avsnitt finns där, men det mesta är heläkta familjeäventyr. Lite Star Wars-light.

En 3+ som film & i sin egen genre, men -4 som underhållning.

AntonT

Se recension på http://antonfilm.blogspot.se