Spy Game

Handling: Året är 1991. Nathan Muir, en ärrad veteran inom CIA, skall just gå i pension, när han får veta att den yngre kollegan Tom "Boy Scout" Bishop fängslats i Peking, anklagad för spioneri. En gång i tiden handplockades Bishop av Muir i Vietnam och blev snart en av CIA:s skickligaste agenter. En händelse i Beirut för några år sedan ledde till att deras vägar skildes åt. Meddelandet från Kina att Bishop skall avrättas inom 24 timmar, kommer som en chock för alla på CIA:s högkvarter. Men av fruktan för en internationell konflikt, bestämmer sig ledningen för att lämna Bishop åt sitt öde. Nathan Muir är emellertid av en helt annan uppfattning.

År: 2001

Bill Buell
Colin Stinton
Ted Maynard

Mattias15

Högt tempo genom hela filmen, men ändå känns filmen ganska utdragen. Man bör vara koncentrerad när man ser filmen annars missar man små detaljer och mycket namn. Robert redfords karaktär är en riktig höjdare på det han håller på med, det kommer ni märka när han sätter igång med sin plan att rädda brad pitt. Detta är intressant att följa samtidigt som man får följa återblickar från pitts och redford uppdrag från 70 och 80 talen på olika ställen. Alllt detta görs bra med välarbetade scener och dialoger. I grunden för själva problemmet ligger också en kärlekshistoria, så då får man med det också. En stabil trea till den här filmen.

MsBrownEyed

Enligt mig är denna film väl värd en stark 4. Spänning genom hela filmen och slutet är sjukt bra, mycket välgjord och genomtänkt :) Filmen är inte på något sätt seg eller utdragen, den håller snarare ett högt tempo så att man aldrig tröttnar. Dom fantastiska skådespelarinstatserna gör filmen ännu bättre.

Filmen var helt okej. BRa skådisar. Men Brad Pitt var strålande som vanligt. Kanske inte hans bästa.

stankovic

Dålig spionfilm med Brad Pitt.

chokladberoende87

En bra actionrulle!!

Oskar_90

fantastiskt långtråkig

Mattias15

die_hard

trodde den skulle va bättre jag